۳۶ غرفه به معرفی دستاوردهای حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت می‌پردازد
کد خبر: 1430702
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

۳۶ غرفه به معرفی دستاوردهای حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت می‌پردازد

گروه اجتماعی: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با ۳۶ غرفه در بخش‌های مختلف نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد به ارائه دستاوردهای این مرکز پرداخته است.

حجت‌الاسلام محمدرسول رمضانی، مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه ۳۶ غرفه به معرفی دستاوردهای حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت می‌پردازد، گفت: در این نمایشگاه پایان‌نامه‌ها، مقالات، کتب و پژوهش‌های قرانی، آثار هنری و تجسمی طلاب با موضوعات قرآنی، مشاوره‌های قرآنی، فقهی و اعتقادی، خانواده و ازدواج به نمایش گذاشته شده است.

مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی حوزه علمیه خراسان افزود: مرکز مدیریت حوزه مسابقات قرآنی، مسابقه حجاب و عفاف،‌ آشنایی با تفاسیر و تعالیم قرآنی، آشنایی با مفاهیم قرآن، سبک زندگی قرآنی، مسابقات نرم افزاری با نام سلام و قاف قصه‌های قرآنی را در نمایشگاه اجرایی می‌کند.

رمضانی بیان کرد: در غرفه قرآن و نوجوان حوزه با رعایت مباحث اخلاقی، تربیتی و قرآنی و برگزاری مسابقات شاد، اساتیدی برای سخنرانی در این غرفه‌ها نیز حاضر می‌شوند تا مخاطب نوجوان را با برنامه‌های متنوع به سمت بهره‌گیری از قرآن هدایت کنند.

وی با معرفی غرفه مهدویت که پیرامون مسائل مهدویت و عرفان‌های نوظهور بحث می‌کند، افزود: در بخش دیگری، زندگینامه و آثار 57 مفسر و خادمان قرآنی به نمایش گذاشته شده است، همچنین در بخش مهدقرآن نیز کلاس‌های نقاشی، قرآنی، آشنایی با قرآن، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید و احکام و عقاید تشکیل می‌شود.

مسئول دفتر فرهنگی ـ تربیتی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: آموزش حفظ قران کریم توسط حجت‌الاسلام محمود محمدنیا، حافظ کل قرآن در غرفه مشاوره انجام می‌شود و غرفه خیر البریه نیز در قالب ارائه مباحثی همچون ولایت و رفع انحرافاتی که در این عرصه وجود دارد، فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: غرفه‌ای هم با موضوع ترویج معارف قرآنی و مبارزه با فعالیت‌های بی‌شرمانه منکران قرآنی برپا شده است، ضمنا در غرفه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان پرده‌خوانی کوثر با موضوع از تولد تا جنگ‌های حضرت علی(ع) و عید غدیر نیز به نمایش گذاشته شده است.

رمضانی همچنین به غرفه‌های تدبر در قرآن و سیره، امر به معروف واجب فراموش شده اشاره کرد و گفت: در کنار برگزاری این غرفه‌ها، نشست خانواده جامعه اسلامی 26 رمضان مطابق با چهار مردادماه ساعت 21:30 در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که شرکت دراین نشست برای عموم آزاد است.

وی به رونمایی از کتاب ساختار شناسی سوره‌های قرآن اثر حجت‌الاسلام خامه‌گر اشاره کرد و گفت: این کتاب سوره‌های قرآن را به صورت ساختاری تألیف کرده است که پس از رونمایی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، همچنین رونمایی از نرم‌افزار منهاج نیز از دیگر برنامه های این مرکز در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خواهد بود.

یادآور می‌شود، در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بیش از ده مدرسه علمیه مشهد دستاوردها و فعالیت‌های قرآنی خود را زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در معرض دید بازدیدکنندگان به نمایش گذارده‌اند.

captcha