برگزاری مراسم لیالی قدر در ۸۰ حسینیه و مسجد کردستان
کد خبر: 1430944
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶

برگزاری مراسم لیالی قدر در ۸۰ حسینیه و مسجد کردستان

گروه اجتماعی: رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: مراسم لیالی قدر از نوزدهم ماه رمضان در ۸۰ حسینیه و مسجد کردستان برگزار می‌شود.

علی خزایی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه مراسم لیالی قدر در ۸۰ حسینیه و مسجد کردستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم در سطح حسینیه ها و مساجد و هیئات محوری شهر و روستاهای استان برگزار می‌شود.
وی افزود: مداحی، برگزاری مراسم شب احیا، سخنرانی و قرآن بر سر گرفتن از جمله برنامه‌هایی است که با حضور عموم مردم و قاریان قرآن کریم در این شب‌های نورانی انجام می‌شود.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان قرائت دعای جوشن کبیر در این مراسم و برنامه‌ها را نیز از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در مراسم شب‌های قدر انجام می‌گیرد. تلاش بسیار زیادی برای افزایش کیفیت فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی داشته و داریم و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.
وی با اشاره به عظمت شب‌های قدر بیان کرد: خداوند مهربان از باب لطف و عنایت و رحمت و محبت نسبت به بندگانش یک شب از تمام شب‏‌هاى سال را آن هم در ماه مبارک رمضان شب قدر قرار داده و براى عبادت و بیدارى آن شب ارزشى بهتر از عبادت در هزار ماه مقرر فرموده است.
خزایی تأکید کرد: شب قدر وقت شناخت خویشتن است و ما انسان‌ها باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی دقیق برای حضور در مساجد و محافل مذهبی زمینه بهره‌مندی حداکثری از لیالی قدر را برای خود فراهم سازیم.
وی از برگزاری مراسم عزاداری سالرور شهادت امام علی(ع) و شب‌های قدر در یک‌ هزار هیئت مذهبی استان کردستان خبر داد و یادآور شد: در تمام شهرهای استان و در تعداد زیادی از روستاها این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

captcha