همایش قشر بسیج جامعه زنان در ایلام برگزار شد
کد خبر: 1436084
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

همایش قشر بسیج جامعه زنان در ایلام برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش قشر بسیج جامعه زنان با حضور فرماند‌هان، کارکنان سپاه و جمعی از بانوان بسیجی ایلام با رونمایی از کتاب «گوشواره‌های خاک» در این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام دوشنبه، 13 مرداد در همایش قشر بسیج جامعه زنان در ایلام و مراسم رونمایی از کتاب «گوشواره‌های خاک»، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس افرادی از جامعه برای کیان کشور و نظام برخواستند که جنس‌شان از خاک بود و ما باید امروز همین‌ها را الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شهیدان انسان‌های وارسته‌ای بودند که زندگی و آسایش خود و خانوادهایشان را فدا کردند تا برای ترویج معارف اسلامی و پیمودن راه امام خمینی(ره) قدمی بردارند، گفت: هرچقدر در مجاهدت شهدای راه خدا کتاب و خاطره نوشته و یا فیلم و سریال تولید کنیم نمی‌توانیم شرح کامل زندگی این بزرگواران را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سردار حسینی افزود: در طول تاریخ کمتر کسی همچون امام علی(ع) مرگ را بازیچه قرار داده و برای اسلام زندگی خود را به خطر انداخته است، همین‌گونه زندگی ائمه(ع) باعث شد که مسلمانان خیمه عدالت‌خواهی و پایگاه مقابله با ظلم را ایجاد کنند.

فرمانده سپاه ایلام با اشاره به اینکه در جنگ سخت‌ هر رزمنده نیاز به آگاهی علمی و دانش نظامی دارد، بیان کرد: در جنگ نرم نیاز به بصیرت بالا و روشننگری مذهبی است و ما باید شرایطی را ایجاب کنیم که هیچ ملتی به ما بد ننگرد.

وی تأکید کرد: جنگ امروز، جنگی متفاوت است که در شکل جنگ سخت و نرم صورت می‌گیرد، از یک سوی دنیا کودک‌کشی و از سوی دیگر اسلام‌هراسی را ترویج می‌دهند.

سردار حسینی افزود: غربی‌ها در تلاش‌ هستند تا قدرت اسلام را در منطقه کاهش دهند، با مسلمان‌نماهای که به اسم خدا مردم بی‌گناه را به بدترین شکل به شهادت می‌رسانند و با ایجاد جنگ بین شیعه و سنی می‌خواهند دنیا را از اسلام بدبین کنند.

فرمانده سپاه ایلام با اشاره به اینکه جنگ نرم جنگی با هزینه کم و با تلفات بالاست، بیان کرد: ماهواره یکی از سلاح‌های جنگ نرم است که با هدف انحراف تفکر مردم به سمت خود، خانه‌هایشان را سنگر دشمن قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه زنان، نقش برجسته‌ای در جامعه اسلامی دارند، گفت: جامعه زنان بسیجی با یک هدف واحد با نگرش‌های متفاوت نقش مهم و مؤثری در اصلاح جامعه دارند.

زندگی هر شهید، درس آموزنده‌ای برای نسل‌هاست

صغری مرادی، نویسنده کتاب «گوشواره‌های خاک» نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در این کتاب شهدای شاخص زن استان ایلام معرفی شده‌اند، گفت: با وارد شدن در زندگی خانواده‌های شهیدان برای نوشتن این کتاب، فهمیدم زندگی هر شهید درس آموزنده‌ای برای نسل‌هاست.

وی افزود: در هر کجا که از شهیدان سخن به میان می‌آید می‌توان به راحتی برای همه از سرداران و رزمندگان شهید که برای اسلام و دفاع از جان، مال و ناموس مردم جنگیدن سخن گفت، اما برای زنانی که در بمباران‌ها شهید شده‌اند به دشواری حرفی زده می‌شود.

مرادی ادامه داد: من با این تفکر در خصوص شهیدان بمباران وارد نوشتن این کتاب شدم و حتی بعضی اوقات در گفت‌وگو با خانواده‌های آنها به تردید می‌افتادم اما وقتی با خانواده‌هایشان ارتباط برقرار کردم کاملاً عقیده‌ام عوض شد.

نویسنده کتاب «گوشواره‌های خاک» تأکید کرد: زندگی دختر نوجوان 14 ساله تا پیرزن عشایر چادرنشین در ملکشاهی همه و همه درس‌هایی متفاوت از صبر، مقاومت و ایثار برای مردم به‌ویژه جوانان امروز است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از کتاب «گوشواره‌های خاک» رونمایی شد، این کتاب در 340 صفحه با محوریت معرفی 13 تن از شهدای شاخص زن استان ایلام در تیراژ 2000 نسخه‌ با قیمت 14 هزار تومان توسط انتشارات سوره عشق و با حمایت مالی سپاه استان ایلام، چاپ شده است.

گزارش تصویری این مراسم را در اینجا ببینید.

captcha