انس بیشتر جوانان با کلام الهی؛ راهی برای فرهنگ‌سازی زندگی قرآنی
کد خبر: 1436728
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران مطرح کرد:

انس بیشتر جوانان با کلام الهی؛ راهی برای فرهنگ‌سازی زندگی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: صدری با اشاره به اینکه انس با قرآن موجب ارتقای ارزش های انسانی می‌شود، گفت: انس بیشتر جوانان و نوجوانان با کلام الهی راهی برای فرهنگ‌سازی زندگی قرآنی است.

سیداحمد صدری، دبیرشورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: بی‌شک قرآن این هدیه الهی، اساس‌نامه‌ای برای تمام مسلمانان در هر عصر و زمانی است زیرا که جامعه اسلامی به آن محتاج بوده و می‌تواند به آن افتخار کند.

وی افزود: انس بیشتر جوانان و نوجوانان با کلام الهی راهی برای فرهنگ‌سازی زندگی قرآنی در جامعه اسلامی است زیرا الفت با این کتاب آسمانی موجب ارتقای ارزش‌های معنوی آنها می شود.

صدری بیان کرد: یکی از افتخارات و معجزات قرآن آن است که انسان از خواندن و فهم آن خسته نمی‌شود زیرا که این کتاب آسمانی سرچشمه انوار الهی و نردبان ترقی بوده که وارد شدن و تمسک به آن خیرات و برکات زیادی را نصیب انسان می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیلات شورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران، افزود: شرکت ملی گاز ایران از سال ١٣٧٤ تشکیلاتی را با عنوان شورای فرهنگی ایجاد کرده که این شورا یک سازمان رسمی در درون شرکت ملی گاز ایران است که انجام امور فرهنگی برای کارکنان و فرزندان کارکنان شرکت گاز از اهم وظایف آن است.

صدری اظهار کرد: این شورا در هر استانی با هفت نفر عضو فعالیت دارد و مدیریت شورای استان‌ها نیز برعهده مدیر شرکت استان است.

وی ادامه داد: شورای فرهنگی شرکت ملی گاز تعداد ٣٥ هزار کارمند رسمی و غیر رسمی را تحت پوشش برنامه‌های خود تاکنون قرار داده است.

دبیرشورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: کارکنان در هفت دوره در مسابقات قرآنی که این شورا تدارک دیده است، شرکت کرده‌اند و همچنین مسابقات مختلف قرآنی برای فرزندان و همسران آنها در دوره‌های گذشته برگزارشده است که همیشه با استقبال همراه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب کردستان برای هجد‌همین دوره مسابقات قرآن کریم سراسری (بهاردربهار)، افزود: از بین چهار استان داوطلب کردستان، کرمان، اصفهان، همدان برای میزبانی این دوره از مسابقات، کردستان را به علت داشتن فرهنگ خوب و مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم انتخاب کردیم.

دبیرشورای فرهنگی شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: معیار دیگر برای انتخاب این استان، آشنا کردن فرزندان کارکنان با آداب فرهنگ و تاریخ غنی کردستان است که یکی از استان‌های برتر کشور به‌شمار می‌رود و ما امسال با توجه به این ویژگی‌ها کردستان را برای محل برگزاری انتخاب کردیم.

captcha