توجه ویژه جهاد دانشگاهی به تربیت انسان‌های کارآمد در حوزه خبررسانی
کد خبر: 1437796
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
فرماندار زنجان بیان کرد:

توجه ویژه جهاد دانشگاهی به تربیت انسان‌های کارآمد در حوزه خبررسانی

گروه اجتماعی: جهاد دانشگاهی با اعتماد به نیروی جوان و تربیت انسان‎های کارآمد در حوزه خبررسانی، ذخیره و ظرفیت‎ انسانی خوب و همچنین سرمایه اجتماعی مؤثری برای جامعه خبری استان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، مجید فرخی، فرماندار زنجان، ظهر امروز، 19 مردادماه، در بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنای زنجان، اظهار کرد: اعتماد به توان و ظرفیت دانشجویان که اساس شکل‎گیری جهاد دانشگاهی بوده است، این باور را تثبیت کرد که هرچه زمینه برای فعالیت افراد فراهم شود و به آن‎ها مسئولیت در اجرای کارها داده شود، به همان میزان می‎توان از استعدادهای مختلف برای توسعه جامعه استفاده کرد.

وی افزود: دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا علی‎رغم سن جوان اعضا و مدت کوتاه آغاز فعالیت خود، با انعکاس صحیح و دقیق اخبار این امر را به اثبات‎ رسانده‎اند که می‎توان از نیروی جوان بهترین استفاده را برای پیشبرد اهداف در رشد و توسعه جامعه داشت.

فرخی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با اعتماد به نیروی جوان و تربیت انسان‎های کارآمد در حوزه خبررسانی، ذخیره و ظرفیت‎ انسانی خوب و همچنین سرمایه اجتماعی مؤثری برای جامعه خبری استان فراهم کرده است.

دوری از تنش، نشان قانون‌مداری خبرگزاری ایکنا و ایسناست

فرماندار زنجان با بیان این‌که براساس ماهیت فعالیت خبری، ممکن است این امر زمینه رنجش عده‎ای را فراهم کند، بیان کرد: فعالیت بی‌تنش خبرنگاران در خبرگزاری ایسنا و ایکنا که زیرمجموعه جهاد دانشگاهی، به انتقال اخبار و پوشش خبری مشغول هستند حکایت از قانون‎مداری آن‏ها دارد.

وی تأکید کرد: هرچه اخبار، منسجم و صحیح باشند آن خبرگزاری در ارتقای آگاهی جامعه مؤثرتر عمل کرده و مراجعات بعدی مخاطبان خود را تضمین می‎کند.

این مسئول با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی توجه ویژه‎ای به رشته‎های علمی و نوظهور داشته است، اضافه کرد: توجه به رشته‎های نوظهور علمی از جمله علوم دانش‎بنیان و رشته‎های ICT و تربیت و هدایت علاقه‌مندان به تسهیل در این رشته‎ها، فرصت‎های شغلی خوبی را در سطح استان به وجود آورده است.

در ادامه این دیدار، مهدی عباسی، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: بهره‎گیری از نیروهای کارآمد و متعهد، آینده روشنی را برای این نهاد انقلابی ترسیم کرده است.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان زنجان از جمله واحدهای پیش‌رو بوده و هرچند در طی سال‏‌های اخیر این فعالیت‌ها با افت و خیز روبرو بوده است، ولی توجه به فعالیت جهادی حرکت رو به جلوی این نهاد را تضمین کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در پایان یادآور شد: توجه به دو مؤلفه سخت‎افزاری و نرم‎افزاری و بهره‎گیری از نیروهای کارآمد و متعهد آینده روشنی را برای این نهاد انقلابی ترسیم کرده است.

captcha