جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد تومان زکات در استان کردستان
کد خبر: 1439671
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
از ابتدای سال تا کنون صورت گرفت؛

جمع‌آوری بیش از ۷ میلیارد تومان زکات در استان کردستان

گروه اجتماعی: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از جمع‌آوری ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات از ابتدای سال‌جاری تا کنون خبر داد.

هیوا رحیمی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از هفت میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در استان کردستان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه دو میلیارد و 300 میلیون تومان از این مبلغ مربوط به زکات فطریه بوده است، افزود: این میزان زکات فطریه با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و هیئت امنا به‌عنوان معتمدین محلات جمع‌آوری و با مدیریت و نظارت آنها در راستای کمک به نیازمندان هزینه شده است.

رحیمی با اشاره به هدف‌گذاری استان مبنی بر جمع‌آوری 15 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری، تأکید کرد: با جمع‌آوری هفت میلیارد و 800 میلیون زکات خوشبختانه موفق به تحقق 51 درصدی تعهدات در این حوزه شده‌ایم.

وی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان نام برد و بیان کرد: برگزاری همایش‌های مختلف در طول سال و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت امامان جمعه و جماعات و مبلّغان زکات در راستای ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات از جمله اقداماتی است که در این راستا در استان انجام شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در پایان یادآور شد: نقش رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای تأثیرگذار در این حوزه بسیار مهم بوده و خوشبختانه حمایت‌های بسیار خوبی از سوی جامعه رسانه‌ای  در زمینه ترویج و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در استان انجام شده که قابل تقدیر است.

captcha