مدرسه علمیه آیت‌الله دامغانی در همدان افتتاح شد
کد خبر: 1448785
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

مدرسه علمیه آیت‌الله دامغانی در همدان افتتاح شد

گروه اجتماعی: مدرسه علمیه آیت‌الله دامغانی با حضور جمعی از علما، روحانیان و طلاب همدان سه‌شنبه، ۱۸ شهریور در همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، 18 شهریور در مراسم افتتاح مدرسه علمیه، حجت‌الاسلام علی رسولی، مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله دامغانی گفت: ساختمان این مدرسه در زمینی به مساحت 670 متر مربع و در پنج طبقه به متراژ کلی 2500 مترمربع وهزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان تجدید بنا شده است.

وی اضافه کرد: 200 میلیون تومان از اعتبارات احداث این مدرسه توسط دفتر ریاست جمهوری وقت، 430 میلیون تومان توسط استانداری همدان، 150 میلیون تومان توسط حوزه علمیه قم و باقی اعتبارات نیز توسط خیران تأمین شده که جهت نماسازی و تکمیل تجهیزات مدرسه به 200 میلیون تومان دیگر نیاز است.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله دامغانی گفت: مدرسه قدیمی آیت‌الله دامغانی در سال 87 تخریب شد و مراحل قانونی و اخذ مجوزها و عملیات احداث بنای جدید تا سال 93 به‌طول انجامید.

حجت‌الاسلام فرحانی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه همدان نیز در این مراسم گفت‌: ساخت مدرسه آیت‌الله دامغانی را می‌توان از نمونه‌های تحقق مطالبات مقام معظم‌رهبری در زمینه تقویت حوزه‌های علمیه سفیران دانست.

وی همچنین از آغاز به‌کار مدارس سفیران سه با سرفصل‌های جدید با سه گرایش جهت ادامه تحصیل طلاب سفیران خبر داد.

در ادامه مراسم آیت‌الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان ضمن قدردانی از بانیان و خیران ساخت این مدرسه علمیه عنوان کرد: عدم حضور مسئولان دولتی استان در مراسم افتتاحیه جای تأسف دارد زیرا حضور مسئولان در اینگونه مراسم وظیفه و افتخاری برای آنان است.

captcha