موقوفات امام حسین(ع) نقش مؤثری در گسترش بصیرت عاشورایی داشته‌اند
کد خبر: 1450317
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
مدیرکل اوقاف فارس:

موقوفات امام حسین(ع) نقش مؤثری در گسترش بصیرت عاشورایی داشته‌اند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با اشاره به وجود موقوفات حضرت سیدالشهدا(ع) در فارس گفت: این موقوفات با خدمت به عزاداران حسینی، نقش مؤثری در گسترش بصیرت عاشورایی داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با حضور مسئولان ادارات و نهادهای استان فارس امروز، 24 شهریور در محل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این جلسه، یکی از گرانبهاترین سرمایه‌های عالم تشیع را قیام کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) دانست و گفت: نبی اکرم(ص) فرمودند: «حسین منی و انا من حسین» و با این حدیث به نقش بی‌نظیر امام حسین(ع) در استمرار دستآوردهای رسالت نبوی و حفظ میراث گرانبهای نبوت تأکید کردند. وی با اشاره به سرمایه‌های گرانبهای استان فارس در اقامه عزای سیدالشهدا(ع) بیان کرد: عشق و ارادت مردم فارس به امام حسین(ع) در محرم و صفر به کاملترین وجه خود تبلور پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های مهم مردم فارس، موقوفات حضرت سیدالشهدا(ع) است که میراث ارزنده عشق فارس‌نشینان به سالار شهیدان(ع) است، گفت: این موقوفات با برپایی مراسم عزاداری و خدمت به عزاداران حسینی، نقش مؤثری در گسترش بصیرت عاشورایی و پیام مکتب حسینی داشته‌اند.
مدیرکل اوقاف فارس: مراسم باشکوه عزاداری امام حسین(ع) و حضور گسترده همه اقشار مردم استان در این مراسم، فرصت بسیار مناسبی برای ترویج سنت حسنه وقف به خصوص امر نیک و خداپسندانه وقف جمعی است.
وی ادامه داد: بقاع متبرکه فارس به عنوان پایگاه‌های بصیرت عاشورایی، هیئت‌های مذهبی و متولیان موقوفات از ظرفیت‌های ماه محرم و صفر هستند که با برنامه‌ریزی مناسب و با همه توان باید از این ظرفیت‌های ارزشمند برای تبلیغ و ترویج وقف جمعی و احداث مرکز تخصصی بیماران سرطانی استفاده کنیم.

captcha