دستگاه‌های اجرایی کردستان موظف به ارائه گزارش به ستاد اقامه نماز هستند
کد خبر: 1451934
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹

دستگاه‌های اجرایی کردستان موظف به ارائه گزارش به ستاد اقامه نماز هستند

گروه اجتماعی: استاندار کردستان همه دستگاه‌های اجرایی کردستان را موظف به ارائه گزارش عملکرد اقامه نماز دستگاه خود به ستاداقامه نماز استان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان شب گذشته، 29 شهریورماه در شورای اقامه نماز استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند که گزارش فعالیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خود را در مورد اقامه نماز به ستاد اقامه نماز استان تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در ارزیابی عملکرد مدیران استان لحاظ می‌شود، افزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی در دولت اسلامی در راستای اقامه فریضه مهم نماز به وظیفه خود عمل کنند.

زاهدی در ادامه سخنان خود به مقوله نمازخانه‌های بین‌راهی اشاره و عنوان کرد: احداث نمازخانه‌های بین‌راهی و نگهداری از آن‌ها دو مقوله مهم و مجزاست.

وی اعلام کرد: در برخی از موارد نمازخانه‌ بین‌راهی احداث شده اما به دلیل نبودن متولی، به متروکه تبدیل شده و استفاده از آن غیرممکن شده است.
استاندار کردستان بیان کرد: به‌دلیل اینکه در استان کردستان فاصله بین راه‌ها خیلی زیاد نیست، می‌توان مساجدی را که در محل‌های ورودی و خروجی شهرها احداث شده‌اند، مهیای پذیرش نمازگزاران کرد.

وی ادامه داد: اگر نمازخانه‌ای در بیرون از شهر احداث شد، تولی‌گری آن را به شهرداری‌ها یا دهیاری‌ها داد تا متروک نشود و امکانات لازم در آن برای نمازگزاران قرار داده شود.

زاهدی افزود: اگر به تاریخ مراجعه کنیم می‌بینیم که پیامبر اکرم(ص) بعد از هجرت خود به مدینه برخلاف سلاطین و پادشاهان که به ساختن کاخ قصر می‌پردازند، در اولین اقدام مبادرت به ساختن مسجد کردند.

وی یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که در دین اسلام اقامه نماز امری بسیار مهم است و وظیفه‌ جامعه اسلامی در این راستا بسیار پررنگ‌تر از دیگر جوامع است.

captcha