امروز عرصه جنگ در علم‌اندوزی دانش‌آموزان تعریف می‌شود
کد خبر: 1453086
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

امروز عرصه جنگ در علم‌اندوزی دانش‌آموزان تعریف می‌شود

گروه اجتماعی: امروز عرصه جنگ عرصه علم‌اندوزی است و دانش‌آموزان به‌عنوان رزمندگان این عرصه باید همچون رزمندگان جنگ تحمیلی به تکلیف خود عمل کنند تا آینده کشور را به نحوی شایسته رقم زده و کشور را به اوج قله‌های پیشرفت و شکوفایی برسانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی امروز، اول مهرماه در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه شاهد زینب کبری(س) اراک، گفت: علم‌آموزی ثروت است لیکن مانند هر فعالیت مفید دیگری توأم با مرارت و سختی است.

وی با بیان اینکه امید داشتن به آینده سبب می‌شود تا تحمل زحمات در راه کسب علم و دانش برای افراد بسیار آسان و دلپذیر شود، افزود: حضرت علی(ع) به فرزند گرامی خویش امام حسن(ع) فرمودند «سرشارترین سرمایه انسانی خرد است و خردمندان همواره توانگرند. بنیان فقر و فنا نادانی است و هرگز جاهل و نادان روی بی نیازی نبیند».

وی با بیان اینکه بر اساس روایات «هرگاه خدا بخواهد بنده ای را خوار سازد او را از تحصیل علم و دانش محروم می‌‌کند»، ادامه داد: انسان عاقل کسی است که در جست‌وجوی دانش و فضیلت همت گمارد و در این راه تلاش کند.

فولاوند تأکید کرد: دانش‌آموزان باید بدانند که علم‌آموزی امری آسان نیست و از مسیر مرارت‌ها و سختی‌ها می‌گذرد؛ لذا ناگزیم برای کسب علم و دانش هزینه بپردازیم و الزامات جدیدی را در زندگی شخصی بپذیریم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در جهت کسب علم فرصت‌های فراغت و آسایش را از دست می‌دهند و لازم است که ساعات خواب و خوراک خود را بر اساس کلاس‌ها تنظیم کنند؛ ولی بدانند با تحمل این سختی‌ها در مسیر صحیح ارتقاء دانش و علم‌آموزی قرار گرفته‌اند.

فولاوند با اشاره به اینکه نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، اضافه کرد: با وجود تمامی سختی‌هایی که دانش‌اندوزی به همراه دارد؛ ولی بدانید که سعی و تلاش در این راه بسیار لذت‌بخش بوده و زمانی که انسان موفق می‌شود به شادی و سرور وصف‌ناپذیری دست پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: سال‌هایی نه چندان دور و در زمان جنگ تحمیلی عده‌ای از فرزندان این مرزو بوم تکلیف خود را در دفاع از کیان و حیثیت کشور دانستند لیکن سختی‌های حضور در جبهه را پذیرفتند و همه هستی خود را فدا کردند تا نسل‌های آینده در آرامش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان امیدهای این سرزمین هستند، یادآور شد: امروز عرصه جنگ عرصه علم‌اندوزی است و دانش‌آموزان به‌عنوان رزمندگان این عرصه باید همچون رزمندگان جنگ تحمیلی به تکلیف خود عمل کنید تا آینده کشور را به نحوی شایسته رقم بزنید و کشور را به اوج قله‌های پیشرفت و شکوفایی برسانید.

captcha