آغاز دوباره فصل علم‌آموزی گامی در جهت کسب کمال و تزکیه نفس باشد
کد خبر: 1455070
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر:

آغاز دوباره فصل علم‌آموزی گامی در جهت کسب کمال و تزکیه نفس باشد

گروه اندیشه: رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة مشهد با تأکید بر ضرورت پاک بودن وجود انسان گفت: در ابتدای هر سال تحصیلی جدید، همه باید یک پله در کمال، علم و تزکیه نفس رشد پیدا کرده باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد‌حسین مهدوی‌مهر، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد روز گذشته، ششم مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب جامعةالهدی در مشهد با تأکید بر ضرورت پاک بودن وجود انسان گفت: در ابتدای هر سال تحصیلی جدید، همه باید یک پله در کمال، علم و تزکیه نفس رشد پیدا کرده باشیم.

حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر ادامه داد: موضوع تقدم تزکیه بر تعلیم و تربیت نشان دهنده اهمیت تزکیه است؛ لذا اگر کسی نتواند وجود خود را پاک کند، همانند ظرف آلوده‌ای است که قرار است در آن غذا یا نوشیدنی ریخته شود.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد اظهار کرد: اگر وجود و نفس انسانی آلوده باشد، علم او نیز فاسد شده و در انجام کارهای خود با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به خطری که عالمان آلوده برای بشریت ایجاد می‌کنند، گفت: بسیاری از مشکلاتی که مردم جهان به آن دچار می شوند، از عالمان آلوده است زیرا افراد جاهل مشکل‌ساز هستند و نمی‌توانند منشأ تغییر در جامعه باشند در صورتی که اگر عالمی، وارسته باشد منشأ تغییر مثبت و اگر آلوده باشد، منشأ تغییرات منفی خواهد بود.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد، طلاب را سربازان امام زمان(عج) خواند و خطاب به آنان افزود: امام زمان(عج) برای گسترش معارف اسلامی در جهان به شما نیازمند است اما این نیاز ایشان همانند نیازهای عادی و مادی ما انسان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) با ظهور خود به حکومت علوی تحقق می‌بخشند، تأکید کرد: در زمان حضرت علی(ع)، افراد نادرست و ناپرهیزگار، حکومت ایشان را به شکست کشاندند، آنان حضرت علی(ع) را به مدت پنج سال درگیر جنگ‌های مختلف کردند و سپس با شهادت حضرت، پرونده حکومت عدالت‌محور علوی در هم پیچیده شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر هم‌چنین به وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در مشهد اشاره کرد و گفت: شما طلاب در کنار امامی درس می‌خوانید و روزگار سپری می‌کنید که مظهر رحمت الهی است بنابراین اگر با نشاط باشید و در مسائل معنوی به امام مهربانی‌ها پناه ببرید، بسیاری از مشکلات، حل خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام محمد‌رضا کمیلی، معاون آموزشی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد در این مراسم با تأکید بر ارزش و جایگاه علم و دانش گفت: سیاست ما این است که به طلابی که تلاش بیشتری در راه کسب علم و دانش می‌کنند، بها و ارزش بیشتری دهیم و برای سایر طلاب نیز ایجاد انگیزه کنیم.

حجت‌الاسلام کمیلی با بیان اینکه علم و دانش از نگاه دین جایگاه والایی دارد، ابراز کرد: در دین، هیچ‌چیز ارزشمندتر از علم نیست زیرا علم مسلمانان سبب قدرت و اقتدار آن‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: در دنیایی که فرقه‌های مختلف تلاش می‌کنند مردم را به بیراهه بکشانند، کسی که علم داشته باشد می‌تواند در برابر این فرقه‌های آلوده و گمراه‌کننده، قد علم کرده و از خود و سایر مردم دفاع کند.

معاون آموزشی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد با بیان اینکه طلاب تلاش کنند تا نسبت به آیین نامه‌های تحصیلی آگاهی لازم را پیدا کنند، گفت: بسیاری از بندهایی که در آیین‌نامه‌های تحصیلی شما وجود دارد، در جهت تسهیل امر آموزش شما طلاب است که عدم آگاهی طلاب از این آیین‌نامه‌ها به هیچ وجه مورد قبول نیست.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از عاشیاتو اصفیر و زکیه ابوبکر از کشور نیجریه و طاهره مسعودی از افغانستان به عنوان طلاب برتر مقاطع کارشناسی و از حلیمه خاتون حیدری، زکیه بی بی مظفر از پاکستان و نوریه حسینی از افغانستان به عنوان طلاب برتر مقاطع کارشناسی ارشد جامعةالمصطفی(ص) العالمیة واحد مشهد تقدیر به عمل آمد.

captcha