ثبت وقف ۳۲۰ میلیون ریالی در مریوان
کد خبر: 1455090
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

ثبت وقف ۳۲۰ میلیون ریالی در مریوان

گروه اجتماعی: واقف خیراندیش بانو صفیه فتاحی منزل مسکونی خود را وقف مسجد مهاجرین روستای نی مریوان کرد.

سیروان محقق، رئیس اداره اوقاف وا مور خیریه شهرستان مریوان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از ثبت وقف جدید در این شهرستان  به ارزش 320 میلیون ریال خبر داد.

وی افزود: واقف خیراندیش بانو صفیه فتاحی بعد از مشاوره تصمیم به وقف منزل مسکونی خود که بیشتر از 70 مترمربع مساحت دارد با نیت تأمین هزینه‌های مسجد مهاجرین روستای نی کرد.

محقق با اعلام اینکه وقف، یکى از سنت‌‏هاى پسندیده اسلامى است که آثار بسیار مثبتى در جنبه‌هاى مختلف زندگى اجتماعى دارد، بیان کرد: مردم مسلمان ایران، به پیروى از تعالیم اسلام به امر وقف اهتمام داشته و دارند.

وی اعلام کرد: سنت حسنه وقف مقوله‌ای است که بنا به دستور خداوند برای گسترش عدالت اجتماعی و تقویت حس نوع‌دوستی و نیکوکاری در جامعه پایه‌ریزی شده است.

رئیس اداره اوقاف وا مور خیریه شهرستان مریوان ادامه داد: با سیری در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) اهمیت و جایگاه وقف روشن می‌شود که وقف به عنوان باقیات‌ صالحات در زندگی اخروی انسان‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامى اسلام(ص) فرمود «هنگامى که مؤمن بمیرد، دست او از عمل کوتاه مى‏شود مگر در سه‏ چیز صدقه جاریه، علمى که مردم از آن بهره‏مند شوند و فرزند صالحى که براى او دعا کند»، یادآور شد: در این راستا می توان گفت وقف املاک براى امور خیریه، صدقه جاریه‏اى که براى همیشه و به طور مستمر در حال ثمردهى است.

captcha