فرهنگ‌سازی در رابطه با توسعه متوازن مناسبت‌های مذهبی یک ضرورت است
کد خبر: 1455761
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

فرهنگ‌سازی در رابطه با توسعه متوازن مناسبت‌های مذهبی یک ضرورت است

گروه اجتماعی: معممی با بیان این‌که باید از مداحان و ذاکران خواسته شود روز عید غدیر در خیابان‌ها مدح و منقبت امام علی(ع) را انجام دهند، گفت: در مورد توسعه متوازن مناسبت‌های مذهبی فرهنگ‌سازی درست صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز، هشتم مهر در نشست با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به اثبات حقانیت تشیع با غدیر و مظلومیت محرم گفت: اگر مردم صدر اسلام به پیمان غدیر پایبند بودند عاشورای محرم سال 61 هجری اتفاق نمی‌افتاد.
وی اضافه کرد: ایام بزرگداشت امامت و ولایت که مقارن با نزول آیه تطهیر و «هل اتی» و ولایت و مبالات است فرصتی مناسب برای انتقال معارف شیعه‌ای و حقانیت تشیع است و کوبیدن به طبل استقبال از محرم و رد شدن از معارف غدیر مصداق مناسبت‌سوزی است.
معممی‌مقدم اظهار کرد: دو ماه محرم و صفر برای انتقال پیام فلسفه قیام حسینی کافی است و نیاز نیست قبل از غدیر اعلان عزا کنیم باید از هیئات مذهبی درخواست کنیم روزشمارشان غدیر باشد و بعد از تعیین و ترویج و تعمیق غدیر به سراغ محرم برویم.
وی با پیشنهاد اینکه مداحان و ذاکران روز عید غدیر در خیابان‌ها مدح و منقبت امام علی(ع) را انجام دهند، اضافه کرد: متأسفانه در مورد توسعه متوازن مناسبت‌های مذهبی فرهنگ‌سازی درست صورت نگرفته است.
مدیرکل تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اهداف سفر خود به لرستان عنوان کرد: نخستین هدف ما در این سفرها تشکیل جلساتی با اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی است و هدف دوم ما افزایش تعاملات سازمان تبلیغات اسلامی با مجامع وابسته همچون خبرگزاری‌هاست و هدف آخر نیز دیدار با هیئات مذهبی شاخص استان‌هاست.
وی با اشاره به این‌که افراط‌گرایی مذهبی خطرناک است، گفت: ما اعتقاد داریم که افراط گرایی به‌ویژه در زمینه مذهبی نه تنها پسندیده نیست بلکه خطرناک نیز هست و ما با برگزاری جلسات به‌دنبال این هستیم که مسئولان را به سمت داشتن خروجی مناسب که همان ارتقای روابط اجتماعی است سوق دهیم و تلاش می‌کنیم راست‌گویی، قانون‌مداری، وجدان‌کاری، انضباط اجتماعی و رعایت حقوق زن و شوهر را با گفتمان و تبلیغ توسط روحانیان افزایش دهیم.

captcha