حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت است
کد خبر: 1458500
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت است

گروه اجتماعی: عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت تا قیام قیامت و تا حضور در محفل جانان و انس با خدای رحمان است، گفت: ازاین رو جوهر غدیر گوهر گرانبهای حب فی‌‌‌‌‌الله، بغض فی‌‌الله، محبت اولیای خداوند و تبری از اعداء‌‌لله است.

آیت‌الله دری نجف‌‌آبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه عید شریف غدیر خم و دهه امامت و ولایت مناسبت‌های ارزشمندی را در خود دارد، این دهه مبارک را فرصتی طلایی و گرانبها برای درک بهتر معارف اسلامی، شناخت تاریخ اسلام، آگاهی از عمق معارف و حقایق دین، تشخیص صحیح خط امامت و ولایت از خطوط انحرافی و روز مبارزه با خرافات، انحرافات، استبداد و دیکتاتوری خودکامگی و فساد، تباهی و تبهکاری، جهالت و جنایت ارباب قدرت و جباران و ستمگران عنوان کرد.

روشن شدن حقیقت غدیر در دهه امامت

وی با اشاره به اینکه در دهه امامت و ولایت از یک سو حقیقت غدیر و ابعاد مختلف ولایت و امامت روشن می‌شود، اضافه کرد: عملکرد نظام‌های فاسد بنی‌امیه و بنی‌عباس و ایادی آ‌ن‌ها که عامل بیشترین ظلم و عدوان و فساد و طغیان شدند و مسیر جامعه بشری و اسلامی را به فساد و تفرقه و جنایت آلوده کردند از دیگر مزایای زنده نگاه داشتن دهه ولایت است.

عضو هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر این مهم که گوهرغدیر در ولایت خلاصه شده و تداوم خط نبوت و هدایت را نوید می‌دهد، اضافه کرد: با توجه به اینکه در سوره‌های مبارک «مائده، هل اتی و کوثر» و دیگر سوره‌های قرآن کریم و روایات شریف مربوط به غدیرخم که به تواتر نقل شده و نیز کلمات اصحاب و بزرگان و اشعار ادبا و فرهیختگان و احادیث مضبوط همه دلالت بر عظمت غدیر و ابعاد نورانی آن دارند؛ بلکه زیارتنامه‌ها نیز غبار از ره می‌زدایند و چهره خورشید جهان افروز ولایت را می‌نمایانند و نشان می‌دهند و گنجینه معارف است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت تا قیام قیامت و تا حضور در محفل جانان و انس با خدای رحمان است، از این رو جوهر غدیر گوهر گرانبهای حب فی‌الله، بغض فی‌الله، محبت اولیای خداوند و تبری از اعداء‌الله است.

وی اظهار کرد: بر ما تکلیف است که غدیر را شناخته، اهداف آن را درک و برای پیاده کردن آرمان‌های غدیر تلاش کرده و در تبیین آن کوشا باشیم.

این مقام مسئول در ادامه محتوای غدیر را انسان کامل و ولایت خداوند و اولیای دانست و تصریح کرد: صورت ظاهری غدیر احیای شریعت و عمل به وظیفه و اخلاص در راه خداوند و پرهیز از تفرقه‌افکنی و آلودگی و انحراف است، بنابراین غدیر بیانگر رابطه نورانی ثقل اصغر با ثقل اکبر و تبلور عینی مکتب و نشان‌دهنده راه حقیقت است.

غدیر؛ حلقه وصل همه پیامبران عظیم‌الشأن الهی و اولیای ربانی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی غدیر حلقه وصل همه پیامبران عظیم‌الشأن الهی و اولیای ربانی و نفوس قدسی و صمدانی تا مقام جمع‌الجمعی و اتصال به کوثر الهی در قیامت است، ازاین رو این مهم سرحلقه تمامی انبیا(ع) خاتم پیامبران حضرت محمد بن‌عبدالله(ص) است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه غدیر در حقیقت روح، جان و باطن عالم ولایت باطن نبوت و حقیقت نبوت است، نبوت را نشئت گرفته از ولایت و نتیجه قرب الی‌الله تعالی، بسترساز سیر و سلوک الی‌الله، وصول به مقام قرب و ولایت برشمرد و هدف از نبوت را تربیت اولیاء و هموار کردن راه برای اصفیا و خلص عبادالله عنوان کرد.

captcha