برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درتبریز
کد خبر: 1463666
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

برگزاری مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درتبریز

گروه فعالیتهای قرآنی: مرحله نیمه‌نهایی بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه منطقه چهار کشوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امروز، سوم آبان با حضور 180 نفر از کارکنان و خانواده‌‎های آنان از شرکت‎های پخش آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارومیه، میاندوآب و شرکت خطوط لوله و مخابرات زنجان و شرکت پالایش نفت تبریز
در دو بخش شفاهی و کتبی در رشته های تحقیق و ترتیل قرآن کریم، اذان، تفسیر و نهج‌‎البلاغه برگزار شد.

براساس این گزارش در بخش خواهران در رشته قرائت 9 نفر، ترتیل 17 نفر، روانخوانی 11 نفر، حفظ 24 نفر، تفسیر 14 نفر و نهج البلاغه 13 نفر و در بخش آقایان در رشته قرائت 11 نفر، ترتیل 22 نفر، روانخوانی هشت نفر، حفظ  14 نفر، اذان 14 نفر، تفسیر 11 نفر و نهج البلاغه 12 مرد حضور داشتند.

از این تعداد با احتساب گروه برگزیدگان 21 نفر از شرکت خطوط لوله و مخابرات زنجان، 17 نفر از شرکت پالایش نفت تبریز، 5 نفر از شرکت پخش میاندواب، دو نفر از شرکت پخش زنجان، 9 نفر از شرکت پخش تبریز، 2 نفر از شرکت پخش ارومیه و 4 نفر نیز از شرکت پخش اردبیل به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.

امام جماعت شرکت پالایش نفت تبریز در مراسم آغازین این رقابت‌‎ها با بیان اینکه قرآن کریم هدیه‌‎ای آسمانی و عاری از هرگونه تحریف و تغییر است، گفت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی قدم‎های مثبتی در رابطه با حفظ قرآن در کشور برداشته شده است.

حجت‎‌الاسلام محمود هادی با بیان اینکه انجام هرعملی نیازمند شناخت است، ادامه داد: قرآن، کتاب زندگی و کتاب عمل است، برای اینکه بتوانیم به آن عمل کنیم لازمه‎‌اش شناخت است و این شناخت حاصل نخواهد شد جز اینکه با تفسیر قرآن آشنا شویم.

وی با بیان اینکه قرآن کتابی است که باید شنید و به آن عمل کرد، گفت: یکی از راه‎های رسیدن به رحمت الهی، گوش دادن کامل به قرآن و سکوت کردن در مجالس قرآنی است.

captcha