۴۹ مبلّغ به بقاع متبرکه و مساجد روستایی بیجار اعزام شدند
کد خبر: 1465964
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

۴۹ مبلّغ به بقاع متبرکه و مساجد روستایی بیجار اعزام شدند

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف و امور خیریه بیجار با اشاره به اعزام ۴۹ مبلّغ به بقاع متبرکه و مساجد روستایی در بیجار، گفت: این روحانیون با هدف روضه‌خوانی، تعزیه‌خوانی و اطعام به روستاهای مجاور شهرستان اعزام شده‌اند.

بهمن آقاخانی، رئیس اوقاف و امور خیریه بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اعزام 49 مبلّغ به بقاع متبرکه و مساجد روستایی در بیجار، اظهار کرد: این روحانیون با هدف روضه‌خوانی، تعزیه‌خوانی و اطعام به روستاهای مجاور شهرستان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ لبیک یا حسین(ع) ویژه سوگواره بصیرت عاشورایی در دومین روزمحرم در شهر پیرتاج افزود: این همایش با حضور عزاداران و سخنرانان برجسته کشوری در امامزادگان شهر پیرتاج برگزار شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بیجار با بیان اینکه در پایان این مراسم میثاق‌نامه همایش بزرگ لبیک یا حسین(ع) قرائت شد، بیان کرد: توزیع پرچم و پیشانی بند لبیک یا حسین(ع) در بین عزاداران حسینی و امضای طومار میثاق‌نامه توسط مردم از برنامه‌های این همایش بود.

وی از برگزاری همایش رهروان زینبی در روز دوازدهم محرم خبر داد و اعلام کرد: این همایش با حضور پرشور بانوان عزادار در بقعه سیدفروع‌الدین بیجار برگزار می‌شود.

آقاخانی در ادامه از برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه بیجار با شعار هیهات من الذله، در روز عاشورا خبر داد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بیجار تصریح کرد: در تمامی برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی، خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به مسائل شرعی و چگونگی وقف، برپا می‌شود.

وی فروش اوراق وقف جهت ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان در ویژه برنامه‌های عاشورا را از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد و یادآور شد: این بیمارستان در تهران و شهر ری احداث خواهد شد و هموطنان می‌توانند با شماره گیری #114*4*733*  از طریق تلفن همراه با پرداخت مبلغ مورد نظر خود در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

captcha