توسعه فرهنگ ایثار و ولایت‌مداری از رسالت‌های مداحان در جامعه اسلامی است
کد خبر: 1471118
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
مصطفی سالاری:

توسعه فرهنگ ایثار و ولایت‌مداری از رسالت‌های مداحان در جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: استاندار بوشهر در جمع نوحه‌خوانان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شاعران آئینی گفت: توسعه فرهنگ ایثار و ولایت‌‌‌‌مداری از رسالت‌های مداحان در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر عصر شنبه، 17 آبان‌ماه در جمع نوحه‌خوانان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شاعران آئینی در نمازخانه استانداری، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا با بیان اینکه رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به تقویت فعالیت‌های دینی و مذهبی دارد، اظهار کرد: شما مداحان مروج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستید و در راستای گسترش فرهنگ دینی اهتمام خاصی دارید.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مؤثر مداحان در گسترش فرهنگ‌ دینی تصریح کرد: مداحان علاوه انتقال دهنده فرهنگ مذهبی هستند و سبب می‌شوند مردم به سمت برنامه‌های دینی گرایش یابند.

وی با بیان اینکه مراسم دهه نخست محرم در استان بوشهر از گستردگی و شور خاصی برخوردار بود، افزود: برنامه‌های دهه نخست محرم از گستردگی ویژ‌ه‌ای برخودار است که تنوع و گستردگی آن با هیچ مراسمی قابل قیاس نیست.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر اعتقاد و باورهای دینی مردم و فعالیت خالصانه مداحان را عوامل مهم گستردگی برنامه‌های دهه نخست ماه محرم برشمرد و گفت: مهمترین رسالت مداحان و ذاکران ائمه اطهار(ع) ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است و استان بوشهر با داشتن پیشکسوتان ارزشمند در حوزه مداحی نقش مهمی در غنا بخشیدن به مراسم اهل بیت(ع) دارد و در این راستا پیشگام است و مداحان در تبیین قیام عاشورای حسینی نقش مهم و مؤثری دارند که لازم است برنامه‌ها را در این راستا دنبال کنند.

ماه محرم فرصتی برای انتقال پیام و آموزه‌های سیدالشهدا(ع) توسط مداحان است

سالاری با بیان اینکه نگاه مردم دیندار استان بوشهر در ایام محرم به مداحان و ذاکران است، افزود: مداحان از این فرصت محرم باید برای انتقال پیام و آموزه‌های سیدالشهدا(ع) بهره لازم را ببرند.

وی توسعه فرهنگ ایثار، آزادگی، پایمردی و شهادت و ولایت‌مداری در جوامع اسلامی یکی از رسالت ها و ویژگی‌های مداحان است، گفت: شهادت بزرگترین ایثار است و به معنای گذشتن از جان در راه هدفی مقدس و متعالی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر توجه ویژه‌ای به مراسم ایام ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا دارند، بیان کرد: بیش از 80 درصد کسانی که در مراسم و آئین‌ عزاداری سید و سالار شهیدان در استان بوشهر شرکت می‌کنند جوانان هستند که لازم است این عزیزان با فرهنگ حسینی تربیت شوند و با توجه به اینکه مردم استان بوشهر توجه ویژه‌ای به مراسم ایام عزاداری سید‌الشهدا(ع) دارند فرهنگ عاشورایی در استان بوشهر با استفاده از این فرصت تقویت می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم مصطفی گراشی، ابراهیم ملاح زاده، عبدالرضا رمضانی، سید‌مهدی عطایی، عبدالحمید دشتی‌فرد، اسماعیل ایراندوست، محمود موجی و هادی رضایی از نوحه‌خوانان و ذاکران اهل بیت(ع) و شاعران آئینی نیزحال و هوای معنوی به مراسم بخشیدند.

captcha