پاسداری از هویت دینی و ملی؛ بزرگترین مسئولیت بسیج
کد خبر: 1475714
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

پاسداری از هویت دینی و ملی؛ بزرگترین مسئولیت بسیج

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه بیجار گفت: بزرگترین مسئولیت بسیج پاسداری از هویت ملی و دینی و پا به رکاب بودن، شجاعت و بی‌باکی در به‌ثمر رساندن اهداف انقلابی از ویژگی‌های بسیجیان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، سیدحسین محمودی، فرمانده سپاه بیجار دیروز، 30 آبان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیجار در حسینیه این شهر ضمن تسلیت فرارسیدن دهه سوم محرم اظهار کرد: ماه محرم، ماه غیرت و مردانگی و شجاعت است.
وی ضمن تبریک آغاز هفته بسیج افزود: تقارن هفته بسیج با دهه سوم محرم، نشانگر تناسب هویت و حقیقت این نهاد با محرم و عاشوراست.
فرمانده سپاه بیجار تفکر بسیج را ادامه‌دهنده فرهنگ عاشورا دانست و بیان کرد: فلسفه وجودی بسیج مقابله با تهدیدات دشمن در مسیر رسیدن به اهداف کشور است.
وی اعلام کرد: بزرگترین مسئولیت بسیج پاسداری از هویت ملی ودینی و پا به رکاب بودن، شجاعت و بی باکی در به‌ثمر رساندن اهداف انقلابی از ویژگی‌های بسیجیان است.
محمودی با بیان اینکه بسیج یادگار رهبر کبیر انقلاب است، تصریح کرد: سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل دشمن قسم‌خورده بسیج هستند چرا که اقتدار و پیشرفت‌های علمی ایران مرهون داشتن تفکر بسیجی است.
وی شکار پهپاد جاسوسی آمریکا را افتخاری بزرگ برای ایران برشمرد و افزود: بیان کردن نحوه مهندسی معکوس این پهپاد توسط فرمانده هوا فضای سپاه سبب بهت و ناباوری آمریکاییان شد.
فرمانده سپاه بیجار با بیان اینکه پهپاد ساخت ایران هم از نظر وزن و هم از نظر نحوه پرواز و عملیات گشت زنی بسیار قدرتمندتر از نمونه آمریکایی آن است، عنوان کرد: فرمانده هوا فضای سپاه اعلام کرده است که در صورت برداشتن تحریم ها، یک نمونه از پهپاد ساخت ایران را به آمریکا تحویل خواهد داد.
اختصاص 625 میلیون تومان وام جهت اشتغالزایی در بیجار
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته از سوی سپاه بیجار در راستای خدمات‌رسانی به شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری 47 یادواره شهدا در سطح شهر و روستا، برگزاری یادواره 450 شهید و سردار شهرستان بیجار، بازسازی واقعه غدیر در سال‌های 91 و 93، روشنگری مردم برابر تهدیدات مجازی و ماهواره‌ای، آموزش سبک زندگی دینی و امر به معروف و نهی از منکر از اقدامات فرهنگی اجتماعی صورت گرفته توسط سپاه در سطح شهرستان بیجار است.
محمودی از احداث خانه ایتام در بیجار در راستای محرومیت‌زدایی خبر داد و افزود: احداث خانه‌های ورزشی در روستاهایی با جمعیت بالای 300 نفر، بازسازی خانه‌های افراد محروم در بخش‌ها و دهیاری‌ها، کانال کشی بهداشتی روستاها و احداث چهار خانه بهداشت در چهار روستا از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی احداث باغ و پرداخت 625 میلیون وام کم‌بهره را از دیگر فعالیت‌های سپاه بیجار در بخش اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: پرداخت 450 میلیون وام به حوزه‌های قالیبافی، خیاطی، صنایع دستی و بنگاه‌های زود بازده از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه‌های اشتغالزایی در بیجار است.

captcha