عاشورای حسینی؛ دانشگاهی برای تبیین سبک زندگی فردی ـ اجتماعی ‌
کد خبر: 1475990
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

عاشورای حسینی؛ دانشگاهی برای تبیین سبک زندگی فردی ـ اجتماعی ‌

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار با بیان اینکه عاشورای حسینی دانشگاهی برای تبیین سبک زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است، گفت: دانشگاه حسینی و مکتب عاشورایی کامل‌ترین دانشگاه انسان‌سازی است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: نخستین اجتماع بزرگ مدافعان حرم در بیجار با حضور عاشقان مکتب حسینی و با حضور مداحان و سخنرانان برجسته کشوری به مناسبت دهه سوم محرم در مسجد حضرت ولیعصر(عج) به همت هیئت المهدی(عج) برگزار شد.
وی با بیان اینکه عاشورای حسینی دانشگاهی برای تبیین سبک زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است، افزود: دانشگاه حسینی و مکتب عاشورایی کامل‌ترین دانشگاه انسان‌سازی است.
حجت‌الاسلام مختاری نیا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین فلسفه قیام خونین کربلاست، بیان کرد: قیام و نهضت عاشورای حسینی برای تمام بشریت اسوه و الگو است.
وی بیان کرد: آثار قیام امام حسین(ع) فقط محدود به زمین کربلا و عاشورا نشد، بلکه اسوه و الگویی برای تمام حرکت‌های حق طلبانه در تمام اعصار و برای تمامی نسل‌ها است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار عنوان کرد: دشمنان اسلام در پی کمرنگ کردن اعتقادات مسلمین از هر حربه‌ای بهره برده و سعی دارند با رواج ضد‌ارزش‌ها در جوامع مسلمانان حضور آنان را در این گونه اجتماعات کمرنگ کنند.
وی با بیان اینکه اهداف امام حسین(ع) از نهضت عاشورا باید میان آحاد مردم جامعه بازگو شود، بیان کرد: تبیین سبک زندگی عاشورایی در زندگی و جامعه امری انکارناپذیر است.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به اهمیت و تأثیرگذاری هیئت‌های مذهبی در سطح جامعه اشاره کرد و یادآور شد: هیچ نهادی تأثیرگذارتر از هیأت‌های مذهبی در سطح کشور نیست.

captcha