ترویج تفکر ولایت فقیه؛ مهم‌ترین وظایف مسلمانان پیرو ولایت
کد خبر: 1830
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

ترویج تفکر ولایت فقیه؛ مهم‌ترین وظایف مسلمانان پیرو ولایت

گروه اجتماعی: امام جمعه باشت ترویج تفکر ولایت فقیه، بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی افراد در این خصوص را از جمله وظایف هر مسلمان پیرو ولایت دانست و افزود: مدعیان پیروی از ولایت باید سبک ولایت‌فقیه را در زندگی خود پیاده کرده و آن را سرلوحه زندگی قرار دهند.


حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه باشت درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: تا زمانی که محور و شاخصه ولایت باشد هیچ‌گونه گمراهی و انحرافی در هیچ عرصه‌ای نخواهیم داشت و هر جامعه‌ای که ولایت‌پذیر و پیرو آن باشد هرگز به سمت و سوی انحطاط نخواهد رفت.



وی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها نظام حاکم است که مبنای آن فرهنگ و بر پایه ولایت قرار دارد و سعادت جامعه بشری در سایه ولایت است که تحقق خواهد یافت و تضمین شده است.



امام جمعه باشت ترویج تفکر ولایت فقیه،بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی افراد در این خصوص را از جمله وظایف هر مسلمان پیرو ولایت دانست و افزود: مدعیان پیروی از ولایت باید سبک ولایت‌فقیه را در زندگی خود پیاده کرده و آن را سرلوحه زندگی قرار دهند.



ترویج روش اهل بیت(ع) موجب رستگاری جوامع بشری می‌شود



حجت‌الاسلام عبودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بصیرت‌افزایی خاطرنشان کرد: اگر جوانان یک ملت بصیرت پیدا کنند تیغ‌های دشمنان در برابر اراده‌های آن‌ها سست می‌شود و بدون اهل بیت(ع) بصیرتی در کار نیست و هرگاه به سیره این بزرگواران عمل شود، رستگاری و فلاح در انتظار آدمی و جوامع بشری است.



وی با اشاره به این‌که اگر از عقلی که خداوند به عنوان یک نعمت به ما داده استفاده کنیم، باید یک نفر را انتخاب کنیم که جامعه اسلامی را اداره کند، ابراز کرد: عقل حکم می‌کند کسی انتخاب شود که عالم و شجاع باشد، در قوانین هیچ‌ وقت منافع خود را در نظر نگیرد.



حجت‌الاسلام عبودی با تاکید بر این‌که جامعه نیازمند رهبر است، تصریح کرد: شما در دنیا کشور بدون رهبر پیدا نخواهید کرد، کشوری که بدون مسئول و سکان‌دار جامعه باشد نداریم، چراکه کشور بدون سکان‌دار دچار هرج و مرج می‌شود.



امام جمعه باشت ادامه داد: خداوند را شاکریم که امروز خلف صالح امام و نائب بر حقش مقام معظم رهبری را داریم، انسانی که دشمنانش شبانه‌روز درصدد هستند عیبی در وجودش پیدا کنند و ناکام مانده‌اند.


captcha