تقريب مذاهب يك امر استراتژيك برای جهان اسلام است
کد خبر: 2316151
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱

تقريب مذاهب يك امر استراتژيك برای جهان اسلام است

گروه سياسی و اجتماعی: رئيس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به دستاوردهای عظيم ترويج گفتمان تقريب مذاهب برای مسلمانان از اين گفتمان به‌عنوان امری استراتژيك ياد كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كردستان، حجت‌الاسلام عبدالكريم بی آزار شيرازی، رئيس دانشگاه مذاهب اسلامی، شب گذشته، 11 ارديبهشت‌ماه در مراسم تجليل از اساتيد دانشگاه مذاهب شعبه سنندج، گفت: تقريب يك امر تاكتيكی و مصلحتی نيست بلكه امری استراتژيك برای جهان اسلام بوده و هدفی جز حاكميت قرآن و اسلام ناب محمدی ندارد.
وی افزود: پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) و از صدر اسلام تاكنون دو جريان عمده تسنن و تشيع در جهان اسلام وجود داشته و خواهند داشت. مقام معظم رهبری به‌عنوان مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی و بنيانگذار مجمع جهانی تقريب مذاهب همواره از اين گفتمان برای تقويت وحدت و همدلی بيش از پيش مسلمانان ياد كرده‌اند.
رئيس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان كرد: تقريب مذاهب به معنای انصراف مسلمانان از عقايد خاص كلامی و فقهيشان نيست بلكه يك رفتار و گفتمانی پيشرو در مقابله با دشمنان اسلام و اهداف شوم آنان است و هدفی جز گسترش همدلی و همكاری مذاهب اسلامی و شناخت بيشتر آنان از يكديگر ندارد.
وی اظهار کرد: احيای سنت مراوده علمای مذاهب مختلف اسلامی به حوزه‌های يكديگر و معرفی هرچه بيشتر مشتركات بسيار مذاهب با يكديگر از جمله ديگر اهداف گفتمان تقريب بوده و دانشگاه مذاهب اسلامی نيز در همين راستا شكل گرفته است.
حجت‌الاسلام بی آزار شيرازی ابراز كرد: در چند سال اخير بسياری از مشكلات و اختلافات فقهی بر اساس فقه مقارن برطرف شده و 50 قانون از قوانين كشورهای اسلامی مطابق با فقه اهل بيت(ع) شده است كه همگی اين موارد به دليل گفتمان تقريب و ارائه فقه مقارن میان فتاوای اهل سنت و اهل تشيع است.
رئيس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: سرگرم كردن مسلمانان به اختلافات تاريخی، هدف اصلی جبهه اسكبار بوده و در اين راستا با بهره‌مندی از تمام توان تبليغاتی خويش سعی بر خدشه‌دار كردن صفوف به هم‌پيوسته مسلمانان دارند.
حجت‌الاسلام بی آزار شيرازی عنوان كرد: اهانت به مذاهب اسلامی خط قرمز ما بوده و بايد همه مسلمانان با هوشياری و دقت همه جانبه در برابر اين هجمه ايستادگی کنند.
وی بیان كرد: پيام اسلام پيام وحدت، امنيت و برادری است و مقام معظم رهبری نيز همواره در فتاوای خويش جدال به برادران مسلمان را ممنوع و حرام دانسته‌اند و احيای گفتمان تقريب را امری ضروری برای جهان اسلامی معرفی كرده‌اند.
رئيس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اينكه هم‌اكنون دانشگاه مذاهب اسلامی با بهره‌مندی از اساتيد مجرب خويش در تهران، سنندج و زاهدان به بيش از 600 دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلی خدمات آموزشی ارائه می‌كند، خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشجويان داخلی ده‌ها دانشجوی خارجی از كشورهای مختلف اسلامی و از مذاهب گوناگون در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند.
حجت‌الاسلام بی آزار شيرازی يادآور شد: تقويت شعبات اين دانشگاه در شهرهای مختلف و ارتقای كيفی خدمات آموزشی از جمله اهدافی است كه در سال تحصيلی آتی پيگيری می‌شود.
captcha