آیین‌های مذهبی ماه ربیع‌الاول عامل استحکام وحدت در کردستان است
کد خبر: 2616538
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

آیین‌های مذهبی ماه ربیع‌الاول عامل استحکام وحدت در کردستان است

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت موچش با اشاره به اینکه جشن‌های ماه ربیع‌الاول در نوک پیکان هجمه‌های گروه‌های تکفیری است، گفت: آیین‌های مذهبی ماه ربیع‌الاول عامل استحکام وحدت در کردستان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا اقبال بهمنی، امام جمعه اهل سنت موچش دیشب، 17 آذرماه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت در استان اظهار کرد: از دیرباز تاکنون مردم مسلمان کردستان برنامه‌ها و آیین‌های ویژه‌ای را در ماه ربیع‌الاول و ابراز محبت به رسول‌الله (ص) داشته‌اند و همین برنامه‌ها عاملی مهم برای استحکام وحدت در کردستان بوده است.
وی افزود: هم‌اکنون نوک پیکان توطئه‌های گروه‌های تکفیری و تندرو به این آیین‌ها بوده و می‌خواهند مردم منطقه را از این امور بیگانه کنند.
ماموستا بهمنی از همه مسئولان استان خواست که زمینه را برای حضور علمای دینی و اساتید دانشگاهی فراهم‌کنند تا روشنگری‌هایی در این خصوص و بیان سیره و سنت رسول‌الله(ص) بین نسل جوان جامعه صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه وحدت بدون اسلام و پیامبر(ص) هیچ فایده‌ای ندارد، اعلام کرد:  اسلام هم بدون وحدت فایده‌ای نخواهد داشت، چراکه آموزه‌های این دین مترقی همگی بر پایه مشارکت اجتماعی بنیان گذاشته شده است.
امام جمعه موچش افزود: آنچه برای همه پیروان مذاهب اسلامی مهم است وجود نازنین و مبارک پیامبر (ص) به عنوان محور وحدت بوده و به هر اندازه محبت رسول الله (ص) در جامعه اسلامی بیشتر باشد، رحمت الهی نیز بیشتر خواهد بود.
وی عنوان کرد: با گذشت 35 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، دشمنان هیچ‌گاه نتوانسته‌اند و نخواهند توانست خدشه‌ای بر روحیه ظلم‌ستیزی، وحدت و انسجام مردم مسلمان ایران وارد کنند.
ماموستا بهمنی یادآور شد: مردم ایران اعم از شیعه و سنی همگی محب رسول الله (ص) بوده و حول محور مکتب نبوی به سوی عزت و تعالی روزافزون گام برمی‌دارند.

captcha