کنگره شهدای دانشجو در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 2617196
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
با حضور سیداحمدخاتمی؛

کنگره شهدای دانشجو در کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: کنگره استانی شهدای دانشجو کردستان ۲۴ آذر با حضور حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

علی محمدپناه، رییس بسیج دانشجویی کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون ایثار و از خودگذشتگی شهداست.
وی افزود: یادآوری یاد و خاطر شهدا و حرکت در مسیر اهداف و ارزش‌های آن‌ها، مهم‌ترین رسالت امروز تک‌تک افراد جامعه است.
رییس بسیج دانشجویی کردستان عنوان کرد: از اواخر آبان تا امروز 15 یادواره‌ شهدا در سطح مراکز آموزش عالی استان با هدف ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.
وی تصریح کرد: این یادواره‌ها با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و سازمان بسیج دانشجویی در سطح مراکز عالی استان‌های مختلف برگزار می‌شود.
محمدپناه ادامه داد: کنگره استانی شهدای دانشجو کردستان 24 آذر با حضور سید احمد خاتمی که عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران است به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار می شود. 
وی با اشاره به اینکه تعداد شهدای دانشجوی استان کردستان شش نفر است، عنوان کرد: با توجه به اینکه نسبت به استان های دیگر این تعداد کم است پس تمام تلاش خود را کردیم که یادواره‌های شهدای دانشجو استان کردستان متفاوت تر از بقیه یادواره‌ها و در خور شأن شهدای استان برگزار شود. 
دبیر کنگره شهدای دانشجوی کردستان عنوان کرد: باید فضای دانشگاه های استان معطر به نسیم خوش شهدا شود تا نسل امروز با رشادت‌ها، ایثار و ازخودگذشتگی شهدا بیشتر از پیش آشنا شوند.
وی یادآور شد: چاپ کتاب زندگینامه و خاطرات شش شهید دانشجویی استان،‌ تولید و پخش مستند زندگی این شهیدان، تهیه و توزیع نشریه‌ای با محوریت شهدای دانشجو، برگزاری مسابقات ورزشی و نام‌گذاری ساختمان و یا میادین شهر با نام این شهدا از برنامه‌های پیش‌بینی شده همزمان با برگزاری این کنگره است.

captcha