یازدهمین یادواره «سید بها‌ءالدین شمس قریشی» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 2617319
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

یازدهمین یادواره «سید بها‌ءالدین شمس قریشی» در سنندج برگزار می‌شود

گروه هنر: رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری یازدهمین یادواره «سیدبها‌ءالدین شمس قریشی»، مداح و مولودی‌خوان برجسته کردستانی همزمان با هفته وحدت در سنندج خبر داد.

امین مرادی، رئیس حوزه ی هنری استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از برگزاری یازدهمین یادواره «سیدبها‌ءالدین شمس قریشی»، مداح و مولودی‌خوان برجسته کردستانی همزمان با هفته وحدت در سنندج خبر داد.
وی افزود: این یادواره از سال ۸۴ هرساله توسط حوزه هنری کردستان در ایام هفته وحدت در آرامگاه مرحوم سید بهاء‌الدین شمس قریشی برگزار می‌شود.
مرادی اعلام کرد: مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی ملقب به شمس‌الاشراف سنندج با خلق آثاری چون «مولود نامه»، «معراج‌نامه»، «شمس‌العقاید» به زبان‌های فارسی، کردی و عربی محافل دینی مناطق اهل سنت نشین ایران اسلامی را مزین کرده‌اند و هم‌اکنون مراسمات مولودی‌خوانی در ماه ربیع‌الاول با قرائت اشعار وی برپا می‌شود.
وی بیان کرد: مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی انسانی وارسته بودند که خدمات ارزنده‌ای را به حوزه علم، عرفان و آیین‌های دینی منطقه ارائه کرده‌اند و به همین دلیل تکریم و تجلیل از جایگاه ایشان امری مهم و از مطالبات جامعه مولودی‌خوانان و مداحان استان به شمار می‌آید.
رئیس حوزه هنری استان کردستان یادآورشد: حوزه هنری با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار خود برای تقویت و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه تلاش می‌کند و در این راستا نیز حفظ و ارتقای فرهنگ و آیین‌های مولودی‌‌خوانی و برنامه‌های ماه مبارک ربیع‌الاول از اولویت‌هاست.

captcha