خطبه‌های حضرت زینب(س)؛ عامل اساسی شناسایی اهداف متعالی نهضت حسینی
کد خبر: 2618016
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
سرکانی تاکید کرد؛

خطبه‌های حضرت زینب(س)؛ عامل اساسی شناسایی اهداف متعالی نهضت حسینی

گروه هنر: مسئول بسیج جامعه زنان بیجار نقش حضرت زینب کبری(س) در زنده نگه داشتن آرمان‌های نهضت عاشورا را ارزنده و تعیین‌کننده برشمرد و گفت: خطبه‌های حضرت زینب(س) عامل اساسی در شناساندن ارزش‌ها و اهداف متعالی آن نهضت عظیم اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان بیجار که دیروز، 22 آذرماه در مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در تالار شهید رجایی بیجار برگزار شد، با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب(س) اظهار کرد: خطبه‌ها و حرکت حضرت زینب(س) مکمل نهضت عاشورای حسینی بود.
وی با اشاره به بصیرت حضرت زینب(س) در خطبه‌های آن بانوی بزرگ اسلام اظهار کرد: بصیرت حضرت زینب(س) بصیرتی حسینی و برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام ناب محمدی(ص) بود.
سرکانی با بیان اینکه حضرت زینب(س) از چهره‌های برجسته جهان اسلام است عنوان کرذ: این بانوی بزرگ اسلام باید الگوی شجاعت، دلیری، ایستادگی، صبر و استقامت برای تمامی جهانیان باشد.
وی حضرت زینب(س) را در تمامی عرصه‌های اجتماعی و سیاسی الگو دانستو بیان کرد: حضرت زینب(س) با خطبه‌خوانی خود قیام امام حسین(ع) را ماندگار کرد.
مسئول بسیج جامعه زنان بیجار نقش حضرت زینب کبری(س) در زنده نگه داشتن آرمان‌های نهضت عاشورا را ارزنده و تعیین‌کننده برشمرد و بیان کرد: خطبه‌های حضرت زینب(س) عامل اساسی در شناساندن ارزش‌ها و اهداف متعالی آن نهضت عظیم اسلامی بود.
وی با بیان اینکه دین اسلام با خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) کامل شد، عنوان کرد: بنی‌امیه برای مخفی نگه‌داشتن قیام امام حسین(ع) تمام تلاش خود را به کار گرفته بود، اما خطبه‌های کوبنده حضرت زینب کبری موجب زنده نگه داشتن نهضت و قیام امام حسین(ع) و ماندگاری آن در تاریخ اسلام شد.
سرکانی با اشاره به رسوایی حکومت یزیدیان بعد از خطبه‌های کوبنده و دندان‌شکن حضرت زینب(س) یادآور شد: اکنون بر ما است که به عنوان طلایه‌داران زینبی ادامه‌دهنده راه آن بانوی بزرگ اسلام باشیم.

captcha