برگزاری مسابقه حفظ موضوعی ۲۰ آیه قرآن در بیجار
کد خبر: 2620578
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

برگزاری مسابقه حفظ موضوعی ۲۰ آیه قرآن در بیجار

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار از برگزاری مسابقات حفظ موضوعی ۲۰ آیه از قرآن با موضوع انفاق همزمان با هفته وقف در بیجار خبر داد.

بهمن آقاخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازکردستان، اظهار کرد: 25 آذر تا 5 دی به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است، اظهار کرد: هدف از نامگذاری این هفته را ایجاد بستر مناسب برای ایجاد وقف و ترویج این سنت حسنه بین مردم اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه وقف امری خداپسندانه و احسان ماندگاری است که در راستای خدمت به همنوعان صورت می‌گیرد، افزود: 64 نفر واقف در این شهرستان وجود دارند که از این تعداد 14 نفر خانم و 40 نفر از آقایان هستند.
آقاخانی در خصوص وقف‌های شاخص شهرستان بیجار بیان کرد: وقف مشارکتی مرحوم حجت‌الاسلام فقیهی توسط وارثان و وقف 13 بوته انگور در زمینی به مساحت یک هزار و 200 مترمربع از وقف‌های شاخص در طی چند ماه اخیر است.
وی با تشریح برنامه‌های هفته وقف در بیجار بیان کرد: وقف چشمه‌ای همیشه جاری و جاودان و امری است که ثواب اخروی و دنیوی فراوانی را در پی خواهد داشت،
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار عنوان کرد: برپایی یک ایستگاه ثابت در بقعه شیخ فاضل، دو ایستگاه سیار تحت عنوان «همه واقف باشیم» در نماز جمعه بیجار و حسن‌آباد برای راهنمایی مردم و پاسخ به سوالات آنان در راستای وقف و چگونگی آن از جمله برنامه هفته وقف است.
وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگروه‌های تخصصی با حضور پزشکان و اصناف و بازاریان و ترغیب آنان به وقف مشارکتی و آموزش آن، عطر افشانی و غبارروبی مزار مطهر شهداء و امامزادگان  و اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها، را از دیگر برنامه‌های هفته وقف در بیجار اعلام کرد.
آقاخانی افزود: توزیع بسته‌های فرهنگی و ارائه اطلاعات یک ساله اداره اوقاف و امور خیریه از طریق بنر و پوستر جهت اطلاع شهروندان از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان بیجار است.
وی همچنین از برگزاری مسابقه قرآن و اذان همزمان با هفته وقف در بیجار خبر داد و بیان کرد: چهار نفر از برگزیدگان مسابقات قرآنی بیجاری هستند که سه نفر آن‌ها استانی و یک نفر دیگر برگزیده کشوری است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار اعلام کرد: در مسابقات قرآنی در بخش حفظ 10 جزء، نرگس فرجی و مریم فولادی به ترتیب نفرات دوم و سوم استانی و سیروان خالصی در رشته قرائت شکوفه‌ها نفر سوم این مسابقات شد و مهسا حسینی در بخش ترتیل نفر اول و به مسابقات قرآنی کشوری راه یافت است.
وی از برگزاری مسابقات مقاله نویسی با موضوع وقف، مسابقه ماکت سازی و نقاشی با موضوع امامزادگان ویژه دانش آموزان، مسابقات حفظ موضوعی 20 آیه از قرآن با موضوع انفاق همزمان با هفته وقف در بیجار خبر داد.
آقاخانی با تأکید بر ترویج سنت حسنه وقف توسط اصحاب رسانه از حضور 64 نفر واقف در شهرستان بیجار خبر داد که از این تعداد 14 نفر خانم و 40 نفر آقایان هستند.

captcha