ناباروری جامعه نسبت به وقایع دفاع مقدس، دلیل نگاشتن کتاب «من زنده‌ام» بود
کد خبر: 2621737
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
معصومه آباد:

ناباروری جامعه نسبت به وقایع دفاع مقدس، دلیل نگاشتن کتاب «من زنده‌ام» بود

گروه اجتماعی: نویسنده کتاب «من زنده‌ام» تنها دلیل نگاشتن این کتاب را ناباروری جامعه نسبت به وقایع تاریخی دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها این دستور را فرمودند که خاطرات مستند در قالب کتاب تئاتر و فیلم نگاشته شود تا مایه عبرت تاریخ و خوانندگان شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست نقد و بررسی کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد شامگاه 26 آذر در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.

وی هدف از نوشتن این کتاب را ادای تکلیف به مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم فرمودند:« این خاطرات درس عبرتی است که باید نگاشته شود تا برای آیندگان ثبت شود».

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «وقتی نیم روز از عاشورا می‌تواند یک تاریخ را بسازد و حماسه بیافریند و هنوز این نیم روز برای عدالت‌خواهان مایه عبرت است قطعا هشت سال دفاع مقدس ما نیز اگر خارج از مبالغه بیان شود حتما می‌تواند برای نسل امروز و فردا اثرگذار باشد».

آباد با بیان اینکه نوشتن این کتاب برای وی بسیار دشوارتر از زمان اسارتش بوده است، تصریح کرد: هنگام پایان یافتن از نوشتن این کتاب احساس خستگی بسیار را در خود کردم که این احساس برای من بسیار دشوارتر از روزهای اسارت بوده است.

این نویسنده تنها دلیل نگاشتن این کتاب را ناباروری جامعه نسبت به وقوع این حادثه تاریخی عنوان کرد، و گفت: مقام معظم رهبری بارها این دستور فرمودند که خاطرات مستند در قالب کتاب تئاتر و فیلم نگاشته شود تا مایه عبرت تاریخ و خوانندگان شود.

در این برنامه همچنین معصومه آباد چند خاطره از دوران دفاع مقدس برای حضار تعریف کرد و در پایان مورد قدردانی مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی خوزستان قرار گرفت.

معصومه آباد سال۱۳۴۱ در آبادان متولد شد. وی ۳۳ روز پس از آغاز جنگ عراق علیه ایران در روز 23 مهر 59 به همراه سه زن دیگر به نام‌های فاطمه ناهیدی، شمسی (مریم) بهرامی و حلیمه آزموده در حال مأموریت هلال احمر در جادهٔ ماهشهر به آبادان به اسارت نیروهای عراقی درآمد و ابتدا به اردوگاه مرزی تنومه و سپس به زندان‌های استخبارات و الرشید و چندی بعد به اردوگاه موصل و الانبار برده و سه سال و شش ماه بعد در تاریخ اول اردیبهشت 62 آزاد شد.

وی در زمان اسارت ۱۷ سال سن داشت. معصومه آباد هم اکنون عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران است. مدتی در دانشگاه لندن در رشتهٔ «جنین‌شناسی» تحصیل کرد اما پس از مدتی این رشته را رها کرد و به ایران برگشت و در دانشگاه شهید بهشتی در رشتهٔ بهداشت باروری دکتری گرفت.

captcha