بیش از ۲ میلیارد ریال زکات در سربیشه جمع‌‎آوری شده است
کد خبر: 2623350
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
هفت ماهه امسال؛

بیش از ۲ میلیارد ریال زکات در سربیشه جمع‌‎آوری شده است

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام(ره) سربیشه با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده در هفت ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۴۴ درصد رشد داشته است، گفت: حجم زکات جمع‌آوری شده در این مدت ۲ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی علی قریب، مدیر کمیته امداد امام(ره) سربیشه با بیان اینکه در هفت ماهه سال گذشته، زکات جمع‌آوری شده 625 میلیون ریال بوده است، اظهار کرد: علت اصلی این رشد قابل توجه، واریز زکات خانه‌های بهداشت بوده است.



وی به توجه ویژه مردم در پرداخت زکات مستحبی اشاره کرد و ادامه داد: به‌واسطه این تقید و تعهد، سهم زکات مستحبی از مجموع زکات جمع‌آوری شده امسال دو میلیارد و 140 میلیون ریال بوده است.



مدیر کمیته امداد امام(ره) سربیشه از اجرایی شدن طرح شجره طیبه برای نخستین‌بار در سطح شهرستان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، باغداران و کشاورزان شهرستان 300 اصله درخت را به این طرح اختصاص داده‌اند.



قریب تعداد پروژه‌های عمرانی اجرا شده از محل زکات را 11 مورد عنوان کرد و گفت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی مبلغ 2 میلیارد و 358 میلیون ریال هزینه شده است.



وی یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی عاملان زکات، توزیع 75 جلد سررسید زکات میان عاملان، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و 60 مورد تبلیغ چهره به چهره از برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی است که در زمینه جذب زکات و افزایش آمار عاملان زکات انجام گرفته است.



مدیر کمیته امداد امام(ره) سربیشه در پایان تعداد عاملان زکات شهرستان را 75 نفر اعلام کرد.

captcha