نرم‌افزار ‌«احسان ماندگار‌» در گیلان تولید می‌شود
کد خبر: 2624842
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
به‌مناسبت هفته وقف؛

نرم‌افزار ‌«احسان ماندگار‌» در گیلان تولید می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف گیلان از تولید و انتشار نرم‌افزار موبایل «احسان ماندگار» به‌مناسبت هفته وقف خبر داد.

محمد قاسم‌پور،‌ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به وقف و آثار آن، اظهار کرد: فقر یکی از موانع عمده پیشرفت و سعادت انسان و به فعلیت رسیدن قوه‌ها و استعدادهایی است که خداوند متعال برای رسیدن انسان به کمال مورد نظر به وی داده است.

وی افزود: یکی از جاهایی که وقف می‌تواند به‌طور فعال وارد عمل شود و موانع سعادت و به فعلیت رسیدن استعدادهای انسان را برطرف کند، در بیان محو فقر و در نتیجه تأمین اجتماعی است. تاریخ وقف این حقیقت را بیان می‌کند که نخستین انگیزه‌های واقفان برای مبادرت به وقف، نابودی فقر و محرومیت از جامعه مسلمین بوده است؛ بر همین اساس وقف هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا این سنت حسنه رواج یافته و در جهت تحقق اهداف جامعه اسلامی سوق یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف گیلان از تولید نرم‌افزار موبایل «احسان ماندگار» خبر داد و بیان کرد: در این نرم‌افزار موبایل مطالبی نظیر چرا باید وقف کنیم، وقف پرونده‌ای همیشه باز، وقف و ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی، تعریف وقف، وقف در قرآن کریم، اهداف وقف، آثار اقتصادی وقف، وقف در مسیر فقرزدایی، داستان‌های وقف، باید چیزی برای خودم ذخیره کنم، تک جمله‌های وقف، چشمه‌های تا خدا جاری و... دیده می‌شود.

قاسم‌پور گفت: مجتمع فرهنگی و پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت فرا‌رسیدن هفته وقف، نرم‌افزار موبایل «احسان ماندگار» را تولید کرده است و این نرم‌افزار در دو قالب «جاوا» و «آندروید» منتشر می‌شود.    

captcha