جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات در شهرستان بیجار
کد خبر: 2653510
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات در شهرستان بیجار

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار از جمع‌آوری بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان زکات در سال ۹۳ در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: این میزان زکات با همت مردم خیر بیش از ۸۵ روستای شهرستان بیجار جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مجید خدابخشی، مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار امروز، نهم دی ماه در جلسه زکات شهر حسن آباد یاسوکند از جمع آوری یک میلیارد و 50 میلیون تومان زکات در سال 93 در شهرستان بیجار خبر داد. 
وی با اشاره به اینکه یک میلیون تومان از این میزان زکات جمع آوری شده متعلق به شهر حسن آباد و 60 روستای تابعه آن است، افزود: در مراکز نیکوکاری افراد نیازمند و اغنیاء جهت کمک به آن‌ها شناسایی و با نظارت کمیته امداد به این افراد خدمات رسانی می‌شود.
خدابخشی با بیان اینکه در حال حاضر 500 خانوار شهر حسن آباد زیر پوشش کمیته امداد شهرستان بیجار هستند، عنوان کرد: یک میلیارد و 50 میلیون تومان زکات جمع آوری شده با همت مردم خیر بیش از 85 روستای شهرستان بیجار بوده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات هیأت عامل شبکه نیکوکاری حضرت امام علی(ع) در شهر حسن آباد یاسوکند اعلام کرد: هدف از ایجاد این مراکز تسریع خدمات به افراد نیازمند شهرستان و تکریم آنها در کمترین زمان و کوتاه‌ترین مکان عنوان کرد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار بر ترویج سنت حسنه زکات در روستاها با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها و بخشداری‌ها تأکید کرد.
وی بیان کرد: باید اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم به خوبی تبیین شود و این آمادگی در آن‌ها به وجود آید که به نشاط خاصی این فریضه مهم را اجرا کنند.
خدابخشی یادآور شد: اهمیت زکات در دین اسلام به اندازه‌ای است که در ردیف مهم‌ترین عبادات قرار گرفته و در بسیارى از موارد همراه با نماز ذکر شده، و حتى شرط قبولى نماز به پرداخت زکات منوط شده است.

captcha