35 ویژه‌برنامه هفته وحدت در کامیاران برگزار می شود
کد خبر: 2673343
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴

35 ویژه‌برنامه هفته وحدت در کامیاران برگزار می شود

گروه هنر: رئیس تبلیغات اسلامی کامیاران از برگزاری 35 برنامه ویژه گرامی‌داشت هفته وحدت و میلاد رسول‌الله (ص) در کامیاران خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به آغاز ویژه برنامه های هفته وحدت در این شهرستان اظهار کرد: 35 ویژه برنامه هفته وحدت با همکاری هیأت‌های فعال سطح شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت این مهم، علاوه بر سطح شهر کامیاران، در روستاهای شاخص شهرستان از جمله روستاهای یغواسی، خانم‌آباد، شیروانه ویژه برنامه‌هایی در این هفته مبارک برپا خواهد شد.
رئیس تبلیغات اسلامی کامیاران بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این هفته به تأسی از فرمایشات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری تأکید و بیان کرد: هفته وحدت ابتکار بسیار خوبی از سوی معمار انقلاب بود که اگر در میان امت واحد اسلامی تحقق یابد هیچ قدرتی قادر به مقابله با آن نخواهد بود.
وی هفته وحدت را یادگار گرانقدر امام خمینی (ره) در خنثی‌سازی تمامی این ترفند‌ها در تمامی ادوار دانست و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام اسلامی ایران در راستای تحقق وحدت در میان مسلمین جهان تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است که با توجه به ارزش والای این مهم در میان مسلمانان باید هرساله باشکوه‌تر برگزار شود.
رئیس تبلیغات اسلامی کامیاران برگزاری ویژه‌برنامه هفته وحدت و میلاد رسول (ص) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان را از شاخص‌ترین برنامه‌های ویژه این هفته عنوان و اعلام کرد: این مراسم در روز چهارشنبه و در محل مسجد جامع این شهر با حضور مسئولان شهرستان و آحاد مردم برگزار خواهد شد.
وی در خصوص سایر برنامه‌های شاخص این هفته عنوان کرد: مراسم ویژه هفته وحدت و میلاد رسول شامل، مولودی‌خوانی (اجرای شعر و سرود در مدح رسول‌الله (ص)، سخنرانی، اجرای تواشیح، توزیع شیرینی در میان مردم همگی در مساجد اصلی شهرستان شامل مسجد محمد رسول‌الله و مسجد امام حسین(ع) و غیره برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام کاوه مهم‌ترین برنامه‌های مولودی‌خوانی را در دو روز 12 و 17 ربیع‌الاول دانست و اعلام کرد: مراسم ویژه 12 ربیع‌الاول شنبه شب با حضور پرشور مردم برگزار شد.
وی تصریح کرد: اما مراسم ویژه 17 ربیع‌الاول که مصادف با ولادت امام صادق (ع) است در مسجد برگزار خواهد شد که در این مراسم ضمن اجرای تواشیح، سخنرانی و توزیع شیرینی، اقدام به اهداء 14 جایزه به نیت 14 معصوم به افرادی که اسم آنان محمد و صادق است خواهیم کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کامیاران همچنین از برگزاری بیش از 6 گفتمان دینی در سطح شهرستان و به‌مناسبت هفته وحدت خبر داد و یادآور شد: این گفتمان‌های آزاد در سطح روستاها و شهر کامیاران با حضور روحانیون برجسته و مستقر در شهرستان برگزار می‌شود.

captcha