خانه‌های قرآن نقش مهمی در تربیت حفاظ قرآنی دارند
کد خبر: 2690666
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا:

خانه‌های قرآن نقش مهمی در تربیت حفاظ قرآنی دارند

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به نیاز جامعه کنونی به توسعه برنامه‌های قرآنی گفت: خانه‌های قرآنی نقش مهمی در تربیت حفاظ قرآنی دارند.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، احداث خانه‌های قرآنی در روستاها را کاری ماندگار و زیرساختی دانست و اظهار کرد: احداث خانه‌های قرآنی در تحقق طرح ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و اشاعه فرهنگ قرآنی بسیار تأثیرگذار است.
وی با اشاره به نیاز جامعه کنونی به توسعه برنامه‌های قرآنی افزود: تأسیس خانه‌های قرآنی در روستاها بهترین راهکار در امر تربیت حفاظ قرآنی است.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا به پررنگ‌تر کردن نقش قرآن در زندگی جوانان اشاره و عنوان کرد: همه ما مسلمانان باید در راستای قرآنی کردن هر‌چه بیشتر جامعه و اعتلای دین و گسترش فرهنگ ارزشی در جامعه تلاش کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار بیان کرد: مؤسسه قرآنی جوادالائمه یکی از مؤسسات فعال و توانمند در عرصه نشر آموزه‌های دینی و قرآنی در جامعه است.
وی اعلام کرد: تمسک به فرهنگ قرآنی، راه سعادت را برای همگان به‌ویژه جوانان مشخص کرده و آنان را از گمراهی می‌رهاند پس باید در جهت پیشرفت این امر مهم بیش از پیش تلاش کنند.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با بیان اینکه باید نسل جوان با قرآن آشنا کنیم، یادآور شد: قرآن نور است و نورانیت را به دنبال دارد که باید مربیان و مدرسان قرآنی علاوه بر آموزش قرائت این کتاب آسمانی، معارف و آموزه‌های آن را برای نسل جوان تبیین کنند.

captcha