هنر زبان مشترک اقوام و ملل است/ ایجاد سرای فرهنگ و هنر در خانه‌های قدیمی شوشتر
کد خبر: 2700854
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

هنر زبان مشترک اقوام و ملل است/ ایجاد سرای فرهنگ و هنر در خانه‌های قدیمی شوشتر

گروه هنر: قنواتی با بیان اینکه هنر وسیله‌ای است که زبان مشترک اقوام و ملل است، گفت: بافت و ساختار معماری سنتی شوشتر به‌گونه‌ای‌ است که می‌توان از آن مکان‌ها به‌عنوان سرای هنر و فرهنگ و در خدمت مردم استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان امروز، 22 دی در دیدار با هنرمندان شوشتر ضمن بیان مطلب فوق گفت: برگزاری جشن‌ها، همایش‌ها، شب شعرها و ورک شاپ‌های مختلف هنرهای تجسمی از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان در این مکان‌ها برگزار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: با ایجاد تعامل بین اداره ارشاد و میراث فرهنگی می‌توان زمینه مناسبی جهت حضور هنرمندان و احیای بناهای کهن و فضایی مطلوب به منظور ارائه کارهای فاخر هنری به وجود آورد.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل پیشرفت جوامع کنونی، سرمایه گذاری در بخش گردشگری است و شهر شوشتر هم با توجه به منابع و امکاناتی که دارد می‌تواند سهم ویژه‌ای را در این خصوص به خود اختصاص دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: هنر وسیله‌ای است که زبان مشترک اقوام و ملل است. ظرفیت موجود در شوشتر و تلاشی که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر جهت معرفی و بازشناخت شهرشان انجام می‌دهند؛ بی‌شک می‌تواند شوشتر را نه تنها قطب گردشگری استان، بلکه به یک قطب مهم گردشگری در کشور نیز بدل کند.

قنواتی اظهار امیدواری کرد با برگزاری جشنواره بزرگ و مردمی آب و آبشار که پایان زمستان امسال در شوشتر برگزار خواهد شد به مدد همه هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری و سایر اقشار، گام مهمی در جهت رسیدن به اهداف فرهنگی شهر و استان برخواهیم داشت.

captcha