«زنگ انقلاب» در مدارس استان مرکزی نواخته می‌شود
کد خبر: 2770083
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
همزمان با سالروز ورود امام(ره) به میهن؛

«زنگ انقلاب» در مدارس استان مرکزی نواخته می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر استان مرکزی با تشریح ویژه‌برنامه‌های این کمیته، افزود: زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود امام(ره)به میهن اسلامی در مدارس سراسر استان نواخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهریار فولاوند، رئیس کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر استان مرکزی امروز، 7 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: به همت این کمیته برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح مدارس استان همزمان با ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین نهاد اجتماعی و فرهنگی وظیفه متولی‌گر نظام و تعلیم و تربیت را به عهده دارد؛ لذا امید است که با برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ویژه دهه فجر و بصیرت افزایی کودکان و نوجوانان این مرزو بوم بتواند به اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران بیش از پیش عینیت ببخشد.

فولادوند با اشاره به اینکه در این راستا در مجموع بیش از 3500 برنامه در مجموعه مدارس و آموزشگاه‌های استان اجرایی می‌شود، عنوان کرد: اجرای سرود دسته جمعی با موضوع انقلاب از سوی 1357 از دانش‌آموزان با حضور اقشار مختلف مردم همزمان با 22 بهمن از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در مصلای بیت‌المقدس شهر اراک برگزار می‌شود، افزود: اجرای برنامه سرود دسته جمعی در تمامی شهرستان‌ها نیز با حضور تعداد 57 نفر از دانش آموزان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، ادامه داد: چاپ و توزیع نشریه صحیفه پاکدلان با رویکرد انقلاب اسلامی ایران و آشنایی با سیره زندگی امام حسن عسگری(ع) نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود.

وی، برپایی نمایشگاه با عنوان روایتگر حوادث انقلاب از 12 بهمن به مدت 10روز در مدارس را نیز جزء برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت دهه فرخنده فجر دانست و افزود: زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن اسلامی نواخته می‌شود.

فولاوند با بیان اینکه نمایشگاه عکس و کتاب در 500 مدرسه استان برپا می‌شود، عنوان کرد: جشن امیدان انقلاب اسلامی با موضوع چگونگی به ثمر رسیدن این انقلاب نیز در مدارس سراسر برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری همایشی با عنوان «ایست، آب نیست» اشاره کرد یادآور شد: این همایش 19 بهمن در مدرسه رودکی اراک برگزار می‌شود.

فولادوند، اجرای مسابقه ساخت آدمک با هدف استکبار ستیزی با هدف استکبارستیزی را بخش دیگری از برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر دانست و افزود: زمان برگزاری این مسابقه همزمان با سالروز به‌ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان برپایی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف در مدارس، برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی ویژه فرهنگیان و کارکنان ادارات آموزش و پرورش، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و برگزاری جشن ویژه خانواده‌های دانش‌آموزان را نیز از برنامه‌های تدوین شده به مناسبت گرامیداشت دهه فجر دانست.

captcha