شورای اولویت‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی نیاز ضروری کردستان است
کد خبر: 2792620
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱

شورای اولویت‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی نیاز ضروری کردستان است

گروه هنر: معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان باید شورای اولویت‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان تشکیل و در آن راهکارهای دقیقی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی فرزی، معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان دیروز، 11 بهمن ماه در اولین نشست هم‌اندیشی متولیان فرهنگی استان کردستان اظهار کرد: نیاز به موضوع‌شناسی مسایل فرهنگی بیش از مشکل مالی در حوزه فرهنگی، محسوس است.
وی با اشاره به اینکه باید شورای اولویت‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی در استان کردستان تشکیل و در آن راهکارهای دقیقی ارائه شود، افزود: در حوزه فرهنگی باید برنامه‌های درازمدت و کوتاه مدتی داشته باشیم و در رابطه با فرهنگ یک فضای بازی را تعریف کنیم.
معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: باید آمادگی این مسئله را داشته باشیم که در کمترین زمان ممکن بهترین برنامه‌ فرهنگی را اجرا کنیم. 
وی با اشاره به اینکه چگونگی مقابله با آسیب‌های فرهنگی باید مورد بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: در این راستا می‌توانیم به مقابله با امواج فرهنگی غربی‌ها بپردازیم.
حجت‌الاسلام فرزی اعلام کرد: ما همیشه در حوزه فرهنگی به شیوه‌ای فعال حرکت نمی‌کنیم و فرهنگ را تدافعی پیش می‌بریم اما باید به موضوع‌شناسی و موضوع‌یابی فرهنگی نیز توجه داشته باشیم. 
وی با اشاره به اینکه امنیت فرهنگی مقوله‌ای بسیار مهم است، بیان کرد‌: قالب‌ها و چارچوب‌های فرهنگی را مقام معظم رهبری برای ما مشخص کرده‌اند و ما باید بتوانیم فرهنگ را از ضد فرهنگ تشخیص دهیم.
معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: باید فرهنگ‌های ما همسو با ارزش‌های انقلاب اسلامی رشد کنند و در چارچوب مشخص و تعیین شده به مقابله با فرهنگ‌های مهاجم غربی بپردازیم.

captcha