حضور هفت نفر از برگزیدگان قرآنی کردستان در مسابقات قرآنی کشور
کد خبر: 2852802
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

حضور هفت نفر از برگزیدگان قرآنی کردستان در مسابقات قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان از اعزام هفت نفر از برگزیدگان سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم به مهم‌ترین رویداد قرآنی کشور خبر داد.

سلمان روحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم 6 الی 11 اسفندماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار می‌شود.
وی افزود: برگزیدگان سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که آذر ماه امسال در سنندج برگزار شد، به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: آقایان فواد مولودی در رشته قرائت، حامد زنگنه در رشته ترتیل و محمد محققی در رشته حفظ 20 جزء به مسابقات تبریز اعزام خواهند شد.
وی عنوان کرد: بانوان حمیده علی‌محمدی در رشته قرائت، سوسن حسامی در رشته ترتیل، نسرین عبدالهی در رشته حفظ 20 جزء و نگین رستمی در رشته حفظ کل نماینده استان کردستان در سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف خواهند بود.
روحی با تأکید بر تأثیر مسابقات قرآن در ایجاد انگیزه و توسعه سطح فرهنگی جامعه اعلام کرد: بیش از چهارهزار نفر در مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم حضور داشتند و این مشارکت نشان از علاقه مردم استان و بالاخص جوانان به قرآن دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: مسابقات کشوری محلی برای کسب تجربه و استفاده از فضای رقابتی حرفه‌ای در راستای پیشرفت سطح تکنیکی و معرفتی متسابقان است
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های  قرآنی این اداره کل در استان یادآور شد: بزودی آزمون پایانی سومین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور 18 هزار نفر از حافظان استان برگزار خواهد شد.

captcha