اخذ سند موقوفات از نیازهای ضروری اداره اوقاف است
کد خبر: 2865067
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

اخذ سند موقوفات از نیازهای ضروری اداره اوقاف است

گروه اجتماعی: ریس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار گفت: اخذ اسناد مالکیت موقوفات بیجار از اولویت‌های اداره اوقاف این شهرستان است.

بهمن آقاخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اخذ سند موقوفات را از نیازهای ضروری و اولویت های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار دانست.
وی اظهار کرد: اخذ اسناد مالکیت موقوفات در راستای جلوگیری از تجاوز و سوء استفاده متصرفان، تثبیت مالکیت و تعیین تکلیف اراضی مورد اختلاف در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
آقاخانی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مکرر واحد حقوقی و ثبتی این اداره سند مالکیت مسجدروستای شیرین بلاغ اخذ شد، ابراز  امیدواری کرد: در صورت همکاری اداره ثبت اسناد و املاک بیجار تا پایان سال 1393 سند مالکیت چهار مسجد دیگر نیز اخذ خواهد شد.
وی وظیفه اوقاف را در احیا و تثبیت موقوفات سنگین برشمرد و عنوان کرد: اخذ سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمندی برای وقف است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و یادآور شد: ارائه سند مالکیت موقوفات و تثبیت آن برای آینده بهترین خدمت به نیت واقف است که این مسئله مبنای دینی و اسلامی دارد.

captcha