«ایسپا»؛ بازوی توانمند برای ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 2876890
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
قادری تأکید کرد:

«ایسپا»؛ بازوی توانمند برای ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت مرکز افکار سنجی گفت: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی(ایسپا) می‌تواند به‌عنوان بازویی توانمند برای ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی نقش‌آفرینی کند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به‌نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان محمدقادر قادری، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه این نهاد از ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی برخوردار است، گفت: یکی از ظرفیت‌های قابل توجه جهاد دانشگاهی وجود مرکز افکارسنجی(ایسپا) است که می‌تواند در اجرای طرح‌های نظرسنجی به‌عنوان بازوی توانمند برای دستگاه های اجرایی باشد.



وی بیان کرد: با توجه به اتمام سال 93 که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهاد نامگذاری شده، فرصت مغتنمی است که دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود را ارزیابی کنند.



رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ظرفیت اجرای طرح‌های نظرسنجی در مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی فراهم است، تأکید کرد: این مرکز خود را مکلف به انجام طرح‌ها بر اساس شاخص‌های دقیق ارزیابی می‌داند.



قادری با اشاره به اینکه تاکنون طرح‌های پژوهشی قابل قبولی از سوی این نهاد در استان انجام گرفته، عنوان کرد: این مرکز آمادگی دارد در زمینه‌های مورد نظر ادارات و دستگاه‌های اجرایی با آنان همکاری کند.



وی گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، شعبه خراسان جنوبی از سال 1381با هدف رفع نیاز سازمان‌ها و ادارات به‌منظور تسهیل و تسریع فرآیند تصمیم‌گیری، یاری‌دادن به مدیریت کلان جامعه، ضرورت توجه به افکار عمومی و توسعه امور کشور در عرصه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است.



رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه سرعت، دقت، کاربردی بودن و رعایت اصل امانتداری شاخصه بارز ایسپا است، یادآور شد: این مرکز در خراسان جنوبی تاکنون اجرای بیش از 200 طرح  نظر سنجی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.  



قادری اجرای طرح‌های متعدد نظرسنجی، از جمله طرح نظرسنجی بررسی میزان رضایت‌مندی مراجعان دستگاه‌های اجرایی استان با حجم نمونه  8000 و بررسی میزان رضایت‌مندی مشترکین آب از عملکرد شرکت آبفای استان با حجم نمونه 5000  را از  فعالیت­های اخیر این مرکز عنوان کرد و یادآور شد: امید است ظرفیت ایسپا در جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از این پس بیش از گذشته مورد توجه نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی واقع شود.

captcha