تبلور شور نیکوکاری در ۱۰۸ پایگاه ثابت و سیار بیجار
کد خبر: 2894848
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

تبلور شور نیکوکاری در ۱۰۸ پایگاه ثابت و سیار بیجار

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار از برگزاری شور نیکوکاری در ۱۰۸پایگاه ثابت و سیار، پایگاه‌های مقاومت و مصلی نماز جمعه شهرستان بیجار جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در آستانه سال جدید خبر داد.

مجید خدابخشی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان با اشاره به روزهای پایانی سال و برگزاری جشن نیکوکاری اظهار کرد: امسال جشن نیکوکاری همزمان با ایام سوگواری فاطمیه و با شعار شور نیکوکاری با اکرام فاطمی طی روزهای 13 لغایت 15 اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری شور نیکوکاری را توسعه و گسترش فرهنگ انفاق، نوعدوستی و افزایش همبستگی€Œهای اجتماعی دانست و افزود: هدف از برگزاری شور نیکوکاری مشارکت دادن آحاد جامعه در آستانه سال نو، برای یاری دادن به همنوعان وکسب حداکثری رضایتمندی نیازمندان، خیرین و حامیان با اولویت کمیته امداد است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار از برگزاری شور نیکوکاری در 9 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد،32 پایگاه مقاومت بسیج و مصلی نمازجمعه و 67 مدرسه آموزش و پرورش بیجار خبر داد.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت برگزاری شور نیکوکاری، بیان کرد: شور نیکوکاری روز سیزدهم اسفند در مدارس سطح شهرستان،در چهاردهم اسفند در سطح پایگاه‌ها ثابت و سیار و پایگاه‌های مقاومت بسیج و در 15 اسفند در مصلی‌های نمازجمعه بیجار، حسن آباد یاسوکند و توپ آغاج برگزار می‌شود.

خدابخشی بیان کرد: در برگزاری شور نیکوکاری دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان دانش آموزی و نیروی مقاومت بسیج، کمیته امداد را یاری می مایند تا این جشن با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری با شکوه جشن نیکوکاری سال گذشته، اعلام کرد: با کمک مردم نوع دوست و خیر شهرستان بیجار سال گذشه مبلغ 370 میلیون ریال جمع‌آوری شد که امیدواریم امسال شاهد حضور پرشورتر مردم در راستای کمک به نیازمندان و محرومان باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بیجار با بیان اینکه این نهاد در حال حاضر از 3 هزار و 300 خانوار تحت پوشش حمایت می‌کند، اظهار کرد: هزار و 800 خانوار تحت پوشش این نهاد توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود.

وی از تحت پوشش قرار دادن 500 دانش‌آموز و دانشجو در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 200 پرونده درمانی که داری بیماری‌های صعب العلاج هستند، منتظر دستان سخاوت‌مند مردم دیار بیجار گروس جهت حمایت هستند.

مدیر کمیته امداد بیجار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: وظیفه کمیته امداد امام خمینی(ره) بعد از شناسایی خانواده‌های تحت پوشش، استعدادیابی و آموزش و مهارت افزایی خانواده‌های تحت پوشش از مهم‌ترین اقدامان این نهادخدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه به خانواده‌های تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شو، افزود: در سال جاری تعداد 200خانواده در این کمیته تشکیل پرونده داده‌اند که در مقابل 484خانواده با فراگیری دانش فن حرفه‌ای خروجی این کمیته بوده است.

خدابخشی با اشاره به اینکه امسال بیش از دو میلیارد و 500میلیون ریال تسهیلات با بهره 4 درصد در اختیار بیش از 250 نفر از متقاضیان قرار گرفته است، یادآور شد: دوره های آموزش مهارت های زندگی و حرفه آموزی برای یک هزار و 400 نفر به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت جهت تثبیت و پایداری شاغلان و استمرار فعالیت‌های اشتغالزایی راه‌اندازی شده در سال جاری است.

captcha