نامت غریب نیست ای سرآمد همه نیکی‌ها
کد خبر: 3032996
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳

نامت غریب نیست ای سرآمد همه نیکی‌ها

گروه اندیشه:نگرانیم ای بانوی علی(ع)که همه عشقمان به تو در ارادت به نامت خلاصه شود و فاصله بگیریم از همه آنچه تو برایمان به ارث گذاشتی..سادگی، حیاء، مهربانی با اهل خانه، دفاع از امام وقت، انفاق و هزاران خوبی دیگر

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، نامت غریب نیست بانو. آن را بسیار شنیده‌ایم، آن زمان که نام کودکانمان را به اسم زیبای تو مزین کردیم و گفتند بیشترین نام زن در ایران فاطمه است.
و به گوشمان نام زیبای دیگرت یعنی زهرا هم بسیار آشناست. آن دم که در اوج روزهای دفاع، رزمندگان سرزمینم نام رمز عملیات‌هایشان را یا زهرا می‌گذاشتند و از عمق دل باور داشتند که گره‌های کور در لحظه‌های سخت با یا زهرا باز می‌شود.
و چقدر نامت به مادران شهیدان وطنم آرامش می‌داد وقتی با شنیدن خبر به عرش سفر کردن فرزندانشان نام تو را بر زبان جاری می‌ساختند، چون معتقد بودند این بیت وصف حال فرزندانشان است: غریبانه نمردم در بیابان/ سرم بر دامن زهراست مادر
و نگرانیم ای دختر رسول(س)، ای بانوی علی(ع)، ای مادر حسین(س) که همه عشقمان به تو در ارادت به نامت خلاصه شود و فاصله بگیریم از همه آنچه تو برایمان به ارث گذاشتی..سادگی، حیاء، مهربانی با اهل خانه، دفاع از امام وقت، انفاق و هزاران خوبی دیگر

بی تعلق به همه ظواهر دنیا جلوه کردی
کاش نرسد آن روزی که بگوییم تو اهل دنیا نبودی و آنقدر بی تعلق به همه ظواهر جلوه کردی که حتی لباس عروسیت را به مسکینی انفاق کردی ولی حاضر نباشیم اندکی از نعمت هایی که معبود به ما داده را به نیازمندی بدون منت و ریا هدیه بدهیم.
ای دختر رسول(ع) نکند در زبان اظهار بداریم که تو خار و خاشاک از شانه پدر جمع می کردی و آنقدر برای پدر مادری کردی که پدرت رسول گلها، مصطفی خوبی ها تو را ام ابیها(مادر پدر) نام گذاشت اما دریغ بداریم نگاه مهربانی را از پدر و مادرمان.
بانوی بی مثل و مانند علی(ع)، شایسته نیست برای ما که نام مسلمان را بر خود بگذاریم و به همین نام ببالیم اما یادمان برود که علی(ع) در وصف تو می‌گفت (به خدا قسم در سالهای زندگی با فاطمه(س) هیچگاه او جمله‌ای نگفت که مرا ناراحت کند) و بی توجه به این یادگار زیبای تو یعنی محبت با اهل خانه زبانمان با همسر و فرزند تلخ و گزنده باشد.

مادری را باید از تو آموخت
مادر حسن(ع)،حسین(ع) و زینب(س) کاش نرسد زمانی که روز میلادت را روز مادر نام بگذاریم اما هیچگاه یاد نگیریم چون تو مادری کنیم. یاد نگیریم مانند تو که مهربانانه فرزندانت را نور چشمم و میوه دلم خطاب می کردی، کودکانمان را با عشق صدا بزنیم.
ای زن یگانه و بی همتا، تو به پدر گفتی حاضر نیستی حتی در محضر یک مرد نابینا حجاب برداریی و ما این را بارها و بارها شنیدیم، اما انگار یادمان رفت این عمق حیای درونی تو را نشان می دهد آخر مگر نه اینکه خودت گفتی اگر آن مرد نابینا من را نمی بیند، من که او را می‌بینم.
فاطمه(س) ای کوثر قرآن، تو روزهای کار را با خدمتکار نازنینت فضه که او نیز رنگ و بوی ایمان داشت، تقسیم کردی و نخواستی همه بار مسئولیت را بر دوش او بگذاری. و ما در لابه‌لای کتاب های این را می‌خوانیم و روز بعد شاید فراموش کنیم که خودمان نیز به عنوان شیعه تو باید همین‌گونه باشیم.

سرآمد در همه عرصه‌ها
ای سرآمد همه خوبی‌ها، هر چند خانه را محترم و مقدس می‌شمردی و خدا را شکر کردی که در تقسیم کار با علی(ع) مسئولیت کار خانه به تو افتاد، اما وظایفت را در کارِ خانه خلاصه نکردی. این را روزهایی که تو در جنگ‌های مسلمانان با مشرکین به پشت میدان می‌رفتی و زخمی‌ها را مداوا می‌کردی گواهی می‌دهند.
و همچنین روزهایی شهادت می‌دهند که تو به خانه مسلمانان می‌رفتی و روز غدیر خم را به آنان یادآور می‌شد و روزی که به مسجد رفتی و گفتی هر آنچه از حق باید بر زبان جاری می‌ساختی.
انشاءالله روزی فرا برسد همان‌طور که نام تو در ذهن و قلب مردم این سرزمین مقدس است، یادگارهایی که از جنس ایمان و خداباوری برایمان به ارمغان گذاشتی نیز عزیز باشد و این را در عمل به آن یادگارها نشان دهیم.
حکیمه بهمن زاده/ خراسان جنوبی

 

captcha