جمع‌آوری بیش از ۸ میلیارد ریال زکات در شهرستان سروآباد
کد خبر: 3229704
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

جمع‌آوری بیش از ۸ میلیارد ریال زکات در شهرستان سروآباد

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد سروآباد از جمع‌آوری بیش از هشت میلیارد زکات در سال ۹۳ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مسعود شهبازی، رئیس کمیته امداد سروآباد امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای زکات شهرستان سروآباد که با حضور فرماندار سروآباد برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سروآباد در طول سال 93 مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات از مردم خیّر و نوع دوست این شهرستان جمع آوری کرد.
وی افزود: این مقدار زکات جمع‌آوری شده بین نیازمندان جامعه، تأمین جهیزیه نوعروسان، تأمین مسکن نیازمندان و پروژه‌های عمرانی توزیع و تقسیم شد.
شهبازی به میزان تعهد شده زکات برای سال جاری اشاره و اعلام کرد: میزان تعهد این نهاد در بحث جمع‌آوری زکات برای سال جاری مبلغ 10 میلیارد ریال است، که با توجه به حس نوع دوستی مردم این شهرستان انتظار داریم این امر مهم تحقق یابد.
وی با اشاره به جمع آوری زکات از سوی کمیته امداد عنوان کرد: امروز در جامعه وظیفه جمع آوری زکات بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) گذاشته شده، که در این راستا لازم است مسئولان و مردم یار و یاور این نهاد انقلابی و مردمی باشند.
فرماندار سروآباد با تقدیر و تشکر از کمیته امداد در جمع آوری زکات اعلام کرد: پرداخت زکات در جامعه در راستای رفع نابرابری ها و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه می تواند مثمرثمر واقع شود.
روحانی به اهمیت و نقش زکات در تعالیم دینی اشاره کرد و افزود: مسئله زکات بایستی در جامعه به ویژه در سطح مدارس و روستاها توسط معلمین، امامان جمعه و جماعات، دهیاران و شوراهای اسلامی فرهنگ سازی شود.
وی در پایان از احداث خانه زکات در شهرستان سروآباد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: خداوند در قرآن کریم به مسلمانان امر می‌کند که زکات مال و ثروت خود را بپردازید.

captcha