برگزاری مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در کردستان
کد خبر: 3261846
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

برگزاری مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآن اداره بنیاد شهید کردستان از برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در روز پنجشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در باشگاه فرهنگیان سنندج خبر داد.

علی بالادستیان، رئیس اداره فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، از برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در روز پنجشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه فرهنگیان سنندج خبر داد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآنی با حضور 121 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، افزود: بخش کتبی این آزمون در رشته تفسیر و مفاهیم قرآن با حضور شرکت‌کنندگانی در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

بالادستیان عنوان کرد: در بخش مفاهیم بیست و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران شرکت‌کنندگانی در رده‌های سنی مختلف مقطع راهنمایی به بالا، دیپلم و بالاتر از دیپلم برگزار می‌شود که نفرات برتر هر مقطع در دو بخش بانوان و آقایان تجلیل می‌شوند.

وی به بخش شفاهی این دوره از مسابقات اشاره و عنوان کرد: مرحله شفاهی این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و حفظ  برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد:  نفرات اول هر رشته از مسابقات قرآنی به تفکیک بانو و آقا به مرحله کشوری مسابقات قرآنی اعزام می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: داوران این دوره از مسابقات استانی قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران استان کردستان در بخش آقایان حسین عبدالملکی، فاطمی زاده و حاج نصیر ده ده جانی و بخش بانوان ژاله حیدری‌مقدم، آزیتا ملک نیا و زهرا منبری هستند.

captcha