شیراز به شمیم لاله‌های گمنام دوران دفاع مقدس معطر شد
کد خبر: 3290956
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

شیراز به شمیم لاله‌های گمنام دوران دفاع مقدس معطر شد

گروه اجتماعی: پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس جهت تشییع و تدفین در شهرستان‌های استان فارس، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر دیروز، 21 اردیبهشت‌ماه با استقبال نظامیان استان فارس، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد.

مراسم استقبال رسمى از این شهدا صبح امروز، 22 اردیبهشت‌ماه از ساعت 7:45 با حضور مسئولان استان و مردم شهید پرور شیراز در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب نیز برگزار شد که بعد از برگزاری مراسم زیارت عاشورا، بر روی دستان مردم ولایت‌مدار شیراز و با اسکورت بسیجیان و نیروی انتظامی به معراج شهدای استان فارس واقع در بنیاد حفظ آثار انتقال داده شدند.

مراسم وداع دانشجویان و دانش‌آموزان و اقشار مختلف با این شهدا تا ساعت 16 امروز، 22 اردیبهشت‌ماه در معراج شهدای شیراز ادامه خواهد داشت و از ساعت 16 تا 23 پیکر مطهر این شهدا به نواحی چهارگانه سپاه شیراز جهت برگزاری مراسم‌ وداع با حضور اقشار مختلف مردم انتقال داده خواهند شد و در پایان مجدداً پیکر مطهر آنان به معراج شهدا باز خواهند گشت.

فردا، 23 اردیبهشت‌ماه نیز پیکر مطهر این شهدا به ادارات مختلف شیراز جهت برگزاری دعای توسل و مراسم وداع انتقال داده خواهند شد و در نهایت بعد از ظهر این روز پیکر مطهر این شهدا به شهرستان‌های فسا و بیضا جهت تشییع و تدفین منتقل خواهند شد.

همزمان با سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این لاله‌های گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های فسا و بیضا برگزار خواهد شد.

همچنین، دو شهید که در سال 67 به شهادت رسیده‌اند در شهرستان فسا تشییع و تدفین خواهند شد که یکی از آنان 19 ساله و محل تفحص و شهادت ایشان در منطقه تک دشمن در شلمچه است و دیگری 21 ساله است و محل تفحص و شهادتش منطقه عملیاتی فاو بوده است.

دو شهید دیگر نیز در شهرستان بیضا تششیع خواهند شد که یکی 25 ساله در سال 61 به شهادت نائل شده است که در جبهه شرهانی عملیات محرم تفحص شده و دیگری 20 ساله تفحص شده در جزیره مجنون و عملیات خیبر که در سال 62 به شهادت رسیده است.

captcha