تخصیص ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده به فقرا و محرومان
کد خبر: 3320614
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

تخصیص ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده به فقرا و محرومان

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده استان به فقرا و محرومان و ۴۰ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان امروز، هفتم تیرماه در نخستین شورای زکات با اشاره به جمع‌آوری 16 میلیارد و 100 میلیون تومان زکات طی سال گذشته در سطح استان اظهار کرد: امیدواریم امسال با همکاری مردم استان بتوانیم این میزان زکات را افزایش داده تا بتوان مشکلات محرومان در سطح استان را مرتفع سازیم.
وی از هدف‌گذاری 18 میلیارد تومان زکات برای سال جاری در سطح استان خبرداد و افزود: امسال از کل زکات جمع‌آوری شده استان 60 درصد به محرومان و 40 درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به رشد 27 درصدی جمع‌آوری زکات در سال گذشته اعلام کرد: سال گذشته 50 درصد از کل زکات جمع‌آوری شده در حوزه رفع مشکلات فقرا و 50 درصد نیز صرف اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.
وی با اشاره به اجرای یک هزار و 206 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی از محل زکات جمع‌آوری شده ابتدای اجرای آن در استان کردستان بیان کرد: از این تعداد 535 پروژه آن مربوط به دو سال گذشته بوده است.
موسی‌نژاد تصریح کرد: پرداخت 485 فقره کمک هزینه جهیزیه، 242 فقره خرید و تعمیر مسکن، پرداخت کمک هزینه درمانی به 462 بیمار زیرپوشش، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به یک هزار و 120 نفر، پرداخت کمک‌های موردی به 4 هزار و 259 نیازمند و آزادی 5 نفر زندانی غیرعمد از محل جمع‌آوری زکات از جمله اقدامات این حوزه طی دو سال گذشته در استان بوده است.
وی به زکات تشویقی اشاره و بیان کرد: در دو سال اخیر در این حوزه 13 میلیارد و 444 میلیون ریال توسط اوقاف و امور خیریه استان و پنج میلیارد و 515 هزار ریال از سوی سپاه بیت‌المقدس به کمیته امداد پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان مبلغ زکات تشویقی از سوی شورای زکات را 28 میلیارد و 480 میلیون ریال در سال گذشته اعلام کرد و گفت: بیش از 65 درصد زکات تشویقی پرداخت شده از سوی سایر دستگاه و سازمان‌ها از جمله استانداری، اوقاف و بسیج سازندگی تامین و پرداخت شده است.
وی با اشا ره به در راستای ترویج فرهنگ زکات بیش از 2 هزار عامل افتخاری به ویژه از روحانیون استان با شورای زکات همکاری دارند، اظهار کرد: همچنین از ابتدای تیرماه 150 روحانی استان به عنوان مبلغ کار فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم را با این واجب الهی آغاز کرده‌اند.
موسی‌نژاد در ادامه به برنامه‌های شورای زکات در سال‌جاری نیز اشاره و خطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری 182 میلیارد ریال زکات با سهم 60 درصدی نیازمندان و به کارگیری یک هزار و 600 عامل افتخاری، 500 نفر روحانی، به کارگیری 600 نفر در شورا و دهیار و 500 نفر معتمد روستایی از برنامه‌های امسال شورای زکات در سطح استان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از برنامه‌ریزی برای احداث خانه زکات در برخی شهرستان‌های استان خبر داد و یادآور شد: در مریوان، سروآباد، سقز و بیجار خانه زکات احداث می‌شود.

captcha