جامعه ایثارگری در راه دفاع از انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای را ایفا کردند
کد خبر: 3320729
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

جامعه ایثارگری در راه دفاع از انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای را ایفا کردند

گروه اجتماعی: استاندار کردستان گفت: جامعه ایثارگری قشر سرآمد جامعه ما هستند که در دفاع و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش قابل توجهی را ایفا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان دیروز، هفتم تیرماه در جلسه شورای مشورتی استاندار در امور ایثارگران اظهار کرد: قبل از انقلاب و همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرایط کشور ما به گونه‌ای رقم خورد که جمع قابل توجهی از مردم ما شهید، جانباز و یا به اسارت درآمدند.
وی با اشاره به اینکه همچنین خانواده‌های آنان نیز در این راه متحمل سختی‌های بسیاری شدند، افزود: جامعه ایثارگری قشر سرآمد جامعه ما هستند و در دفاع و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش قابل توجهی را ایفا کردند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه در ابتدا بنیاد شهید، سپس بنیاد جانبازان و پس از آن ستاد رسیدگی به امور آزادگان تشکیل شد، اعلام کرد: در نهایت همه این‌ها تجمیع شدند و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت به جامعه ایثارگری ما شکل گرفت.
وی همچنین به تشکیل شورای مشورتی استانداران و فرمانداران در امور ایثارگران اشاره کرد و ادامه داد: کار این شورا صرفا فقط این نیست که مسایل و مشکلات جامعه ایثارگری را به استاندار منتقل کند بلکه یکی از وظایف آن انتقال دیدگاه ها و مسایل اقشار مختلف جامعه به استاندار است.
زاهدی بیان کرد: استاندار به لحاظ اجرایی توان اینکه با تک تک افراد ارتباط مستقیم داشته باشد را ندارد به همین دلیل باید یک واسطه به عنوان رابط، استاندار را در جریان خواسته‌های مردم قرار دهد.
وی عنوان کرد: شورای مشورتی باید جلسات داخلی را طی فصول مختلف برگزار کرده و مسایل و مشکلات جامعه را در جلسات اصلی به اطلاع استاندار و فرمانداران برساند.
استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه تشکیل شورای مشورتی استاندار در امور ایثارگران را به فال نیک می‌گیرم، یادآور شد: شورای مشورتی مباحث و مسایل جامعه را اولویت‌بندی کنند تا بر این اساس به آنها رسیدگی شود.

captcha