وقف زمینی به ارزش یک‌ میلیارد ریال در خدابنده
کد خبر: 3320855
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

وقف زمینی به ارزش یک‌ میلیارد ریال در خدابنده

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده گفت: زمینی به ارزش یک‌ میلیارد ریال در خدابنده برای ساخت مسجد حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) روستای ترپاخلو وقف شده است.

حجت‌الاسلام حسن رضامحمدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان در خدابنده اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته به مناسبت این ماه مبارک برنامه‌های متعددی در شهرستان خدابنده در حال اجرا است. از آغاز ماه رمضان برگزاری محافل انس با قرآن کریم به منظور انس بیشتر با قرآن و مفاهیم دینی با حضور قاریان برتر استانی و کشوری در شهرستان آغاز شده است.

وی از برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در شهرستان خبر داد و گفت: این جلسات نیز با هدف تبیین آیات قرآنی و همچنین ارتقای سطح آگاهی شهروندان در موضوعات قرآنی برگزار می‌شود. همچنین در برخی از بقاع شاخص شهرستان جلسات قرآن به صورت مراسم جزء‌‌خوانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این ماه مبارک اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه به منظور اعلام و ارائه دستاوردهای وقفی شهرستان و همچنین ارائه مشاوره وقف از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام در حال اجرا است. تبلیغات صورت گرفته در امر ترویج سنت حسنه وقف تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم داشته است، و در همین راستا اخیرا یک قطعه زمین به مساحت یک‌هزار مترمربع در خدابنده وقف شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه ارزش ریالی زمین وقف شده یک میلیارد ریال است، تصریح کرد: این زمین برای ساخت مسجد حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) روستای ترپاخلو توسط واقف خیراندیش به نام علی احمدی وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات شهرستان خدابنده قریب به 500 مورد است، گفت: شهرستان خدابنده از نظر ارزش ریالی بیشترین موقوفات را دراستان دارد. از آغاز سال جاری نیز پنج موقوفه به موقوفات شهرستان خدابنده اضافه شده بود که اغلب موقوفات برای ساخت مسجد و یا تجهیز مساجد اهدا می‌شوند.

محمدی با اشاره به تاثیر مثبت اهدای وقف در جامعه بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های عظیمی از محل موقوفات در شهرستان خدابنده در حال ساخت است. یکی از پروژه‌های در حال ساخت شهرستان تالار احسان است که این مجموعه دارای پیشرفت فیزیکی قابل قبولی است. همچنین در این شهرستان از محل عواید وقفی ساخت مجتمع اداری، خدماتی و درمانی در شهرستان خدابنده در حال انجام است.

captcha