کانون فرهنگی معراج دزفول؛ پیشگام در برگزاری کلاس‌های قرآنی
کد خبر: 3335742
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

کانون فرهنگی معراج دزفول؛ پیشگام در برگزاری کلاس‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: کانون معراج مسجد جامع شهرک شهید منتظری دزفول در ایام تابستان کلاس‌های متعدد آموزش قرآن در رشته‌‌های قرائت، تجوید و تفسیر قرآن کریم را با حضور اساتید برجسته برگزار می‌کند.

عبدالرحیم کرمی، مسئول کانون فرهنگی ـ هنری معراج مسجد جامع شهرک شهید منتظری دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: کانون فرهنگی ـ هنری معراج دزفول با حضور مربیان و استعدادهای قرآنی شهرستان همچون ولی‌الله پوراحمدی و غلامرضا عباسی توانسته است اقشار زیادی از مردم منطقه را به کلاس‌های قرآنی خود جذب کند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تجوید و تفسیر قرآن در مقاطع سنی مختلف در این کانون اظهار کرد: جلسات تجوید قرآن کریم مقدماتی ولی‌الله پوراحمدی برای کودکان هر هفته روزهای فرد برگزار می‌شود. همچنین جلسات آموزش تجوید پیشرفته غلامرضا عباسی برای عموم در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء تشکیل می​شود.

کرمی ادامه داد: همچنین این کانون جلسات آموزش تجوید تخصصی قرآن کریم برای مقطع سنی 25-30 سال زیر نظر ولی‌الله پوراحمدی و با مربیگری رحمان امامی‌زاده برگزار کرده که روزهای چهار‌شنبه در این کانون تشکیل می​شود. این جلسات برای مقطع سنی 30 تا 35 سال نیز با مربیگری علی دروگر روزهای دوشنبه تشکیل می‌شوند.

مسئول کانون فرهنگی ـ هنری معراج دزفول تشکیل جلسات تفسیر قرآن را از دیگر برنامه​های این کانون عنوان کرد و افزود: این جلسات برای پیشکسوتان قرآنی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ملک‌محمدی در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. این جلسات برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان با حضور روح‌الله زارعی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تشکیل می​شوند.

وی از برگزاری مجدد دوره تخصصی قرآن برای مربیان پس از وقفه‌ای یک ماهه خبر داد و گفت: این دوره تخصصی از روز گذشته چهارم مرداد آغاز شد و مدرسان آن غلامرضا عباسی و استاد حبیب پورظفر هستند. این دوره تخصصی به مدت یک ماه و نیم در روزهای فرد در مسجد جامع شهرک شهید منتظری تشکیل می‌شود.

یادآور می​شود، برگزاری کلاس آموزش تلفظ حروف قرآنی برای دانش‌آموزان مقطع راهنمایی توسط عبدالرحیم کرمی از دیگر برنامه​های قرآنی این کانون است که روزهای فرد با هدف آموزش صحیح​خوانی قرآن کریم روزانه یک ساعت پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرک شهید منتظری برگزار می‌شود.

یادآور می​شود، این دوره​​های قرآنی با همکاری پایگاه بسیج و کانون فرهنگی ـ هنری معراج مسجد جامع شهرک شهید منتظری شهرستان دزفول با شرکت 160 قرآن آموز مبتدی تا پیشرفته در حال برگزاری هستند.

captcha