اختتامیه نشست آموزشی «فرزندان آفتاب» انجمن‌های اسلامی
کد خبر: 3340524
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
درمشهد برگزار شد؛

اختتامیه نشست آموزشی «فرزندان آفتاب» انجمن‌های اسلامی

گروه اجتماعی: اختتامیه نشست آموزش فرزندان آفتاب انجمن‌های اسلامی صبح امروز در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه نشست آموزشی «فرزندان آفتاب» وی‍‍ژه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی صبح امروز، 18 مردادماه در تالار همایش دانشگاه رضوی برگزار شد.

بر اساس این گزارش حامد علامتی، دبیر کل انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با بیان اینکه هر انجمن فرهنگی یک سنگر اسلامی است، اظهار کرد: مجموع برنام‌های فرهنگی تحت عنوان طلایه‌داران که در سطح کشور برگزار شده است، باید در مدارس خود را نشان دهد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش «فرزندان آفتاب» به مدت پنج روز در مشهد انجام شد، گفت: دانش آموزان از 31 استان با هدف انسجام و انگیزه بخشی دور هم جمع شدند و در برنامه هایی در قالب کارگروه های مختلف به تبادل نظر پرداختند.

علامتی سومین نکته در تشکیل قرارگاه استانی انجمن های اسلامی را پرچم داری برنامه های استان دانست و عنوان کرد: مسئول و معاون هر استان، قطعا از حضور دانش آموزان استفاده خواهد کرد، بر این اساس اگر رهبر معظم انقلاب قصد سفر به استانی را داشته باشند، برنامه های این سفر باید توسط دانش آموزان ارائه شده و به تأیید استاندار برسد.

توجه به خوسازی و بحث غیرت در انجمن های اسلامی

دبیر کل انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور با اشاره به اینکه خودشناسی و خودسازی پسرانه و بحث غیرت مورد توجه انجمن های اسلامی دانش آموزی قرار گیرد، ابراز کرد: سهم خود را به عنوان قرارگاه اسلامی مشخص کنید و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب به برنامه ریزی بپردازید.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و جنبش دانش آموزی باید وظیفه خود را تعیین کند، عنوان کرد: سهم جنبش دانش آموزی مطالبه آرمان ها و گفتمان انقلاب اسلامی به ویژه گفتمان مقاومت و آرمان خواهی است، براین اساس جنبش استکبار ستیزی که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب است به عنوان هدف قرار گیرد.

در ادامه این مراسم گروه سرود شمیم انتظار به اجرای سرود پرداختند و سوگند نامه‌ای به صورت گروهی قرائت شد.

سپس حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس پژوهشکده علوم اسلامی صدرا با اشاره به چیستی، چرایی و چگونگی پیشرفت اسلام، اظهار کرد: اولین سوالی که پیش می آید این است که پیشرفت اسلام چیست؟ و باید پاسخ قابل قبولی برای این سوال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت در زندگی که مورد تأیید اسلام باشد، حدود و مرز مشخص ندارد، افزود: رشد معنوی نیز به همین ترتیب است با توجه به اینکه نسل ها می آیند و می روند، حرکت پیشرفت نیز برای هر فرد تکرار می شود.

پیشرفت حقیقی؛ درون زا است

حجت‌الاسلام غلامی با تأکید بر اینکه بسیاری از پیشرفت های امروز ثمره رشد خطی جامعه انسانی است، نه فرایند مدرنیته، عنوان کرد: پیشرفتی، پیشرفت حقیقی است که درون‌زا باشد، زیرا پیشرفت صادراتی نمی تواند پیشرفت حقیقی را به وجود آورد.

وی با طرح این سؤال که چرا دنبال پیشرفت هستیم، گفت: انسان در شرایط سکون و بی تفکری می میرد، زیرا دچار بیماری شده و در رشد معنوی نیز دچار مشکل می شود، از طرفی در آموزه های دینی ما آمده است که امروزتان نباید مانند دیروزتان باشد.

رئیس پژوهشکده علوم اسلامی صدرا با بیان اینکه ما باید به سمت پیشرفت برویم و بتوانیم عقب ماندگی های خود را جبران کنیم، ادامه داد: امروز جهان کفر به پیشرفت هایی در عرصه مادی رسیده که زمینه غلبه کفر بر اسلام را فراهم می کند، لذا باید خود را از لحاظ مهارت مادی و معنوی رشد دهیم، زیرا اگر این کار انجام نشود اسلام به دست نظام سلطه طلب نابود خواهد شد.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به الگوی پیشرفت اشاره کرده اند، ابراز کرد: قدرت نظامی بالا پیش نیاز پیشرفت است، همچنین حضور مردم می تواند نقش مهمی در پیشرفت ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب به حضور مردم در صحنه اشاره کرده اند، گفت: ایشان فرموده اند که طمع مردمی در هر زمینه ای باعث پیشرفت شده است، اما تاکنون حضور مردم در عرصه اقتصادی به صورت وسیع را نداشته ایم که باید در این زمینه نیز شاهد حضور مردم باشیم.

captcha