دومین کاروان دانش‌آموزی بانه به مناطق عملیاتی مریوان اعزام شد
کد خبر: 3350887
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

دومین کاروان دانش‌آموزی بانه به مناطق عملیاتی مریوان اعزام شد

گروه سیاسی: دومین کاروان دانش‌آموزی شهرستان بانه در قالب اردوهای راهیان نور در سال‌جاری برای بازدید از مناطق عملیاتی به مریوان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، یعقوب صفاری، فرمانده سپاه بانه امروز، دوم شهریورماه در مراسم بدرقه این کاروان دانش‌آموزی‌ اظهار کرد: کاروان مذکور متشکل از 101 دانش‌آموز پسر مقطع دوم دبیرستان مدارس شهرستان است که برای حضور در این اردوی دو روزه اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی افزود: به همراه این کاروان 6 نیروی فرهنگی و همچنین یک روحانی اعزام می‌شوند و در مسیر حرکت نیز بسته‌های فرهنگی ویژه‌ای در میان زائران توزیع می‌شود.
فرمانده سپاه بانه اعلام کرد: اعزام دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان فردای کشور به اردوهای راهیان نور می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین در تقویت روحیه خودگذشتگی برای دفاع از کیان کشور و جامعه اسلامی بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه طی یک ماهه گذشته دو کاروان دانش‌آموزی از این شهرستان به مناطق عملیاتی مریوان اعزام شده‌اند، بیان کرد: در سال گذشته نیز یک‌هزار و 468 دانش‌آموز در قالب کاروان راهیان نور از این شهرستان به مناطق جنگی اعزام شده‌اند.
صفاری عنوان کرد: بر این اساس در سال گذشته هشت مورد اعزام به یادمان‌های سیرانیند و بوالحسن در بانه، 3 مورد اعزام به مریوان و 2 مورد اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی جنوب کشور انجام شد.
وی بیان کرد: از مجموع دانش‌آموزان اعزامی شهرستان بانه در قالب کاروان راهیان نور، 819 نفر دختر و 649 نفر پسر بودند که 117 نفر از نیروهای فرهنگی این اداره آنها را همراهی کردند.
فرمانده سپاه بانه افزود: بر‌اساس برنامه امسال نیز مانند سال‌های گذشته قرار است تعدادی از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان از یادمان‌های شهداء و مناطق جنگی کشور بازدید کنند.
وی همچنین از پیش‌بینی‌ها حضور و بازدید 200 هزار زائر در قالب کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های شهدای بانه در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و بیان کرد: زمان حضور اردوهای راهیان نور در نیمه نخست سال‌جاری از 29 اردیبهشت لغایت اول مهرماه تعیین شده است.
فرمانده سپاه بانه خواستار همکاری و تعامل ادارات شهرستان برای اسکان زائران شد و یادآور شد: بر‌اساس برنامه باید 100 هزار نفر از زائران اسکان داده شوند.

captcha