درجات قرب به خداوند در پرتو درجات علم است
کد خبر: 3358287
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

درجات قرب به خداوند در پرتو درجات علم است

گروه اندیشه: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: براساس آیات قرآن، علم معیار ارزش و برتری است و درجات قرب به خداوند نیز در پرتو درجات علم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری امروز شنبه، 14 شهریورماه در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان اظهار کرد: استادان دانشگاه دارای جایگاه رفیع بوده و نقش محوری در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارند.
وی جایگاه علم در قرآن را بسیار با اهمیت دانست و افزود: براساس آیات قرآن علم معیار ارزش و برتری می باشد و درجات قرب به خداوند در پرتو درجات علم است که به این دو مهم به ترتیب درآیه‌های 15 سوره  نمل و 11سوره مجادله اشاره شده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان بیان کرد: براساس آیه 5 سوره علق نخستین معلم، خداوند و براساس آیه 22 سوره روم، درک اسرار نظام هستی مخصوص اهل علم است.

روحانی با اشاره به ویژگی هایی که برای عالم ربانی و دانشمند الهی در قرآن  ذکرشده است، بیان کرد: از منظر قرآن و براساس آیه های (7/آل عمران،28/فاطر، 109/ اسرا و 80/ قصص) چنین انسا‌ن‌هایی دارای ایمان و صاحبان عقلند، دارای خشیت و ترس از خدا هستند، اهل سجده و شب زنده‌داری هستند و اهل دنیا نیستند.
همچنین، رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم گفت: برگزاری جلسات ضیافت اندیشه فرصت بسیار خوبی برای کسب معارف اسلامی و اخلاقی و آمادگی جهت حضور در سال تحصیلی جدید بود.
عباس زراعت رمز موفقیت استادان را بعد از توکل به خدا، پشتکار دانست و گفت: اساتید سعی کنند از آغاز کار در دانشگاه یک برنامه 5 ساله برای خود تدوین کنند و در تبدیل وضعیت خود جدیت داشته باشند و در کنار کمیت‌گرایی به کیفیت هم بپردازند.

captcha